Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2014. szeptember 25.

"Itt van az ősz, itt van újra...

...S szép, mint mindig, énnekem. Tudja isten, hogy mi okból. Szeretem? de szeretem." Az ősznek megvan a maga szépsége: a melankolikus hangulat, a színes-szagos forgatag. A megrögzött junkie-k azonban korántsem emiatt nem hullatnak krokodilkönnyeket a nyár után. Ha beköszönt az ősz, az egyet jelent azzal, hogy visszatérnek a kedvenc sorozataink a képernyőre, illetve új favoritokat is avathatunk.

Nem mintha nyáron hiányt szenvednénk bármiben is, hiszen a tévécsatornák kínálatában számos ígéretes sorozat közül válogathatunk kedvünkre. De az igazi junkie életérzés mégis ősszel borít el bennünket, mikor egyre korábban kezd el sötétedni, egyre hidegebb van, egyre több időt kell bent töltenünk, tehát jóval több epizódot fogyaszthatunk.

A szezon már el is startolt, én pedig elhatároztam, hogy összegzem, idén hány sorozattal lesz dolgom, és milyen újoncokkal akarok ismerkedni. Ahogy nézegettem a listámat, rájöttem, hogy a meggyőződésemmel ellentétben nem is nézek vészesen sok sorozatot. (Hüledezek azokon a junkie-kon, akik hetiben 30 részt lenyomnak. Néha még a saját fogyasztásomat is soknak érzem.)

Tavalyhoz képest megfogyatkozott a sorozataim száma, ennek oka, hogy az újoncaimat elkaszálták (The Tomorrow People, Star-Crossed – bár utóbbit amúgy se folytattam volna), illetve én is erős voltam, és elhatároztam, hogy nem kell nekem olyan sorozatokat néznem, amik már semmi örömet nem okoznak. Így repült többek között a Vampire Diaries, amit régen nagyon-nagyon szerettem, a kedvenceim között volt, de a színvonal olyan mélyre esett, hogy annak a szakadéknak már alja sincs. Sokáig halogattam a kaszát, próbáltam neki esélyt adni, hátha jobb lesz, és bár volt egy-két történetszál, amiből lehetett volna hova fejlődni, inkább elbagatellizálták az egészet. Hasonló szívfájdalmam volt a Hart of Dixie, amin mindig vigyorogtam, de a harmadik évadra már nem azt éreztem, hogy milyen megmosolyogtatóan aranyos, hanem, hogy mennyire bugyuta. Repült még a Beauty And The Beast és a Following is.

Amiket idén mindenképpen nézni fogok: Supernatural 10. évad, Arrow 3. évad, Revenge 4. évad.


A Supernaturalt imádom, a legkedvencebb sorozatom. Tény, hogy sokat veszített a fényéből, mégsem tudom megunni, akármennyire rossz részeket szállítanak. És én még mindig azt mondom, hogy a 6-7. évadbeli mélypontról sikerült elrugaszkodni, és szintet lépni, ez pedig egy évtizedes sorozattól nem rossz teljesítmény. Már csak azért is, mert nagyon ritkán tartok ki egy sorozat mellett ennyi ideig—talán ez a 3. ilyen a Stargate és a Smallville mellett. Utóbbi mondjuk már rettenetes volt a végére. Június óta darálom a Supnatot megint, és ismét rájöttem, hogy én mennyire, de mennyire odavagyok ezért a sorozatért. Nincs még egy ilyen a mostani felhozatalban. És arról se feledkezzünk meg, ha Jensen Ackles megjelenik a képernyőn, én teljesen paff vagyok, imádom a pasi mimikáját, a rekedtes hangját, Misha Collins-szal karöltve simán elviszi a hátán a sorozatot. (És ez azért vicces, mert öt teljes éven át nem értettem, hogy mit esznek rajta az emberek. Aztán elkezdtem Supnatot nézni, és megvilágosodtam.) Megesz a kíváncsiság mit hoznak ki az új Dean Winchesterből.

Az Arrow remélem, tartja ezt a színvonalat, mint eddig, tavaly a heti várós sorozatok közül a második helyen volt. A Revenge-t a 2. évadban nagyon nyögvenyelősen néztem, de a 3. egész jó volt, azonban a végén hoztak egy olyan csavart, ami abszolút nem jött be, annyira szappanos, szóval előre félek, hogy hova fut ki ez a reboot jelleg, amit most a történet kap.


Ezenkívül a Reignben, a Person of Interestben, az Originalsban és a 100-ban vagyok érintett, ezeket egyelőre tömbösített darában szándékozom nézni, a PoI-t meg évad végén szoktam(noha ki tudja, bírok-e várni, mert fantasztikus volt a 3. évad), de aztán meglátjuk mennyi időm, kedvem lesz, mert az őszi sorozataim mellett úgy tervezem, nézek régebbi cuccokat is. A Reign tömbösítve jobban csúszott, a tavaly még heti nézős Originals kezdett TVD irányt felölteni, ezért raktam ideiglenes parkolópályára, pedig az évad első fele nagyon ütősre sikeredett. A 100-at elég bugyuta tinisorozatnak tartom, de ha egyszer sci-fi kerettörténettel rendelkezik, amit szeretek elnézegetni, gondoltam nosza, folytassuk, lesz, ami lesz.

Tulajdonképpen a tavalyi újoncok közül az Originals, a 100 és a Reign maradt, a többit, amit elkezdtem, kaszálták, vagy olyan nézhetetlen volt számomra, hogy abbahagytam. Ilyen volt a Sleepy Hollow, aminek a papírforma szerint be kellett volna jönnie, de szenvedős volt minden egyes rész. Ez nagy szívfájdalmam volt az Agents of SHIELD-del egyetemben, amit izgatottan vártam, hogy aztán döbbenten konstatáljam, hogy egy részt alig bírtam végignézni. Volt széria, amiből csak a pilotig jutottam (Crisis), másban meg néhány rész után sem éreztem a szikrát (Intelligence).


A pókérzékeim összezavarodtak, mint egy iránytű, mert újoncok tekintetében is abban a hitben éltem, hogy egy rakat vár majd rám, de közel sem.

Amik érdekelnek:

CW – Flash
Ezt azóta várom, mióta Barry Allen felbukkant az Arrowban. Grant Gustin telitalálat a szerepre, azonnal megszerettem a karaktert, és keresztbe tett ujjakkal szorítottam, hogy rendeljék be a Flasht sorozatnak. A képregényhőst magát is csípem, úgyhogy minden klappol. A kiszivárgott pilotot már megnéztem, és tetszett, amit láttam, úgyhogy ez megy is a heti nézősök közé, a többinél még bizonytalan vagyok.

NBC – Constantine
A DC-s Hellblazer képregényen alapuló feldolgozás, főhőse a démonvadász Constantine. Ugye ebből készült egy film Keanu Reeves főszereplésével, amit szerettem (újra is kéne nézni), na meg hát az angyal-démon mitológiát imádom, úgyhogy ezt nekem találták ki.


FOX – Gotham
BATMAN! Igen, Batman az egyik fő kedvenc képregényhősöm, tehát ez a sorozat instant nekem való, noha Gordon nyomozó lesz a középpontban. Trailert nem láttam, szóval annak ismeretének hiányában reménykedem benne, hogy egy sötét tónusú film noiros hangulatú darab lesz. Attól azért félek, hogy ebben a körítésben egy újabb nyomozós krimit kapunk, bár úgy hallottam, lesz benne átívelő szál. Na majd meglátjuk.

CW – Jane The Virgin
Ennek a sztorija olyan abszurdul hangzik, hogy már ezért érdekel. Egy vallásos lány egy véletlen megtermékenyítés útján teherbe esik, ez egy olyan alap, amire egy rettenetesen feelgood cselekményt lehet építeni. Ugly Betty szerű vígjáték drámát várok, remélem, azt kapok.

A többi sorozat, ami felkerült a nézendő listámra, csak a midseasonben kezdődik, a következő:
CW – IZombie
CW – The Messengers
ABC – The Whispers


Ez persze nem a teljes lista, van még egy-két jelölt, amikkel kapcsolatosan figyelemmel fogom követni a kritikákat, és annak megfelelően döntöm el, hogy belekezdjek-e majd a jövőben valamikor (esetleg a nyáron) vagy sem. Nem egy tetszetős sorozatra leltem már így, amit alapjáraton meg sem néztem volna a műfajbeli ízléskülönbség miatt. Az látható, hogy elsősorban a képregényes, sci-fi, fantasy és természetfeletti sorozatokat kedvelem, de mindig jöhetnek kivételek. Bízom benne, hogy idén is rábukkanok új kedvencekre, és a régiek sem okoznak csalódást.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése