Megjelenés:
szeptember 20.
Kiadó:
Ace
Fülszöveget
passzolom, lévén négy kötettel le vagyok maradva a sorozattal. Mostanában
gondoltam is már rá, hogy illene folytatni, főleg, hogy eléggé megjött a kedvem
a felnőtt urban fantasyhoz. Csak hát tudjátok, hogy van ez, annyi mindent
annyira nagyon akarok olvasni… Pozitívum, hogy nem ronda a borító! Sőt,
igazából még mondhatom rá azt is, hogy tetszik, ami ennél a sorozatnál nagy
szó.
Megjelenés:
szeptember 6.
Kiadó:
Algonquin Books
Minden nőnek, aki valaha is fantáziált
arról, hogy elmegy az úton a kijárat mellett ahelyett, hogy hazamenne vacsorát
készíteni; minden nőnek, aki arról álmodott, hogy felül egy vonatra, ami olyan
helyre tart, ahol senkinek sincs szüksége folyamatos figyelemre – ismerkedjetek
meg Maribeth Kleinnal. Egy zaklatott, dolgozó anyával, akit annyira lefoglal,
hogy a férjéről és az ikreiről gondoskodjon, hogy még azt sem vette észre, hogy
szívrohama volt.
Azután, hogy meglepetten fedezi fel,
felépülése teher azoknak, akik rá számítanak, Maribeth megteszi az elképzelhetetlent:
összepakol egy táskányi holmit, és elmegy. De, mint oly gyakran, mikor
megérkezünk az úti célunkhoz, az életünket teljesen más perspektívából látjuk.
Távol a család és a karrier követeléseitől; felszabadító, új barátságok
segítségével Maribeth képes olyan dolgokat beismerni, amiket a szerettei és
önmaga elől is titokban tartott.
Ennél a könyvnél nem igazán izgat a fülszöveg, az inkább olyan semleges, a lényeg, hogy Gayle Forman írta, akinek a stílusát imádom, szerintem csodálatosan játszik a szavakkal és az érzelmekkel. Úgyhogy KELL.
Ennél a könyvnél nem igazán izgat a fülszöveg, az inkább olyan semleges, a lényeg, hogy Gayle Forman írta, akinek a stílusát imádom, szerintem csodálatosan játszik a szavakkal és az érzelmekkel. Úgyhogy KELL.
Megjelenés:
szeptember 13.
Kiadó:
Putnam
Sefia tudja,
milyen túlélni. Miután az apját brutálisan meggyilkolták, a vadonba menekült a
nagynénjével, Ninnel, aki megtanítja vadászni, nyomot követni és lopni. De
amikor Nint elrabolják, és Sefia teljesen egyedül marad, a túlélő képességei
közül egy sem segíthet neki megtalálni, hova vitték Nint vagy, hogy egyáltalán
életben van-e. Az egyetlen nyom a nagynénje eltűnéséhez és az apja
meggyilkolásához egy furcsa téglalap alakú tárgy, amit az apja hagyott hátra,
egy tárgy, ami egy könyv, egy csodálatos darab, ami ismeretlen az írástudatlan
társadalomban. A könyv és egy sötét titkokat rejtegető ismeretlen segítségével
Sefia elindul, hogy megmentse a nagynénjét, és megtudja, hogy mi történt azon a
napon, mikor az apját megölték, hogy aztán megbüntethesse a felelősöket.
Tipikus
tucatregénynek tűnik a fülszöveg alapján, de mégis érdekel, mert egy könyv a
főszereplő, és ilyet még nem olvastam.
Megjelenés:
szeptember 13.
Kiadó:
Scholastic Press
Nadia
Kánaánban lakik, ahol az élet biztonságos és strukturált, fehér kőfalak
határolják, és senki sem emlékszik arra, mi volt korábban. De tizenkét évente a
Felejtés véres káoszává változik, ezen a napon nincs lelkiismeret, és minden
ember emlékezete – szülőké, gyerekeké, szerelmeké, az életé, és önmagáé –
elveszik. Hacsak meg nem írják őket.
Kánaánban az
emberek könyve az igazság és az identitás, és Nadia pontosan tudja, ki nem
jegyezte le az igazságot. Mert Nadia az egyetlen ember Kánaánban, aki sosem
felejtett.
Amikor Nadia
az emlékeit használja, hogy megoldjon egy kánaáni rejtélyt, rájön az igazságra
önmagával és Gray-jel, a helyes üvegfújóval kapcsolatban, ami örökre
megváltoztatja a világát. Ahogy a Felejtés anarchiája közeledik, Nadiának és
Graynek egy láthatatlan ellenséget kell megállítania, ami a városukat és a
létezésüket fenyegeti – még azelőtt, hogy az emberek elfelejtenék az igazságot.
És mielőtt Gray elfelejtené őt.
A fülszöveg
egy kicsit logikátlan szerintem, mert ha Nadia és Gray összejöttek/érzéseket
táplálnak egymás iránt, aminek valamikor valami látható megnyilvánulása volt,
akkor nem értem, mégis mire jön rá Nadia, ha mindenre emlékszik. (Itt biztos
van valami turpisság, csak akkor nem így kellett volna megírni a dolgot.) Amúgy
meg tiszta Purge, nyilván sokkal
lightosabb kivitelezésben – élvezettel fogyasztom az ilyen típusú sztorikat, ez
is érdekel. Például, hogy konkrétan mi okozza a Felejtést? Ennek csak ki kell
derülnie, ha meg akarják akadályozni, tehát nem lehet mágikus realizmus.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése