Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2017. február 10.

Peter Clines: 14

A Fumax a Madarak a dobozban után ismét egy olyan könyvet ismertetett meg a magyar olvasókkal, amit bátran fogok ajánlani másoknak. Egy jó ötlet, egy kis misztikum, különös felfedezések, pulzusszámot szaporító kiruccanás – nem is kell ennél több egy roppant mód szórakoztató regényhez.

Fülszöveg: Lelakatolt ​​ajtók, szokatlan fények, mutáns csótányok.
Nate lakásával valami nincs rendben. De a gondolatait most más köti le. Utálja a munkáját, a bankszámlája lassan kimerül, és még barátnője sincs. Elképzelni sem tudja, mit vár az életétől. Új lakása nem éppen ideális, de legalább élhető, és megengedheti magának. A bérleti díj egészen alacsony, a házkezelő cég ügynöke szuperbarátságos, és a rendellenességek inkább csak idegesítőek, mint nyugtalanítóak.
Egészen addig, amíg a férfi nem találkozik Mandyvel, a szomszédjával, és fel nem fedezi a lány lakásának furcsaságait. És a másik szomszédjáét, Xela-ét . És Tim és Veek lakásáét is.
Merthogy a régi, Los Angeles-i téglaépület minden egyes bérlakása szolgál némi rejtéllyel. Olyan rejtélyekkel, amelyeknek a története több mint száz évvel korábbra nyúlik vissza. Némelyik furcsaság szembeötlő, míg másokat zárt ajtók rejtenek el a kíváncsi tekintetek elől. Viszont ha e különös rejtélyek összeadódnak, az akár a véget is jelentheti Nate és barátai számára.
Vagy az egész világ számára…

Ez egy kiváló fülszöveg. Éppen annyi infót adagol, hogy felcsigázza az érdeklődést, mégsem árulja el, hogy mi a fészkes fenéről szól a könyv. És miközben olvasod, ugyanez van.

Bevallom, az elején nehézkesen kötött le, amíg a főszereplő, Nate nézőpontján keresztül felfedeztük a házat, megismertük a karaktereket, és egyre-másra jöttek elő az újabb és újabb furcsaságok. Aztán éppen olyan kíváncsi lettem, mint Nate, a rejtélyek nem hagytak nyugtot. Olyan szinten titkolózott a történet, hogy egy csomó elmélet átfutott az agyamon. Akadtak időszakok, amikor a realitás talaján álltam, gyilkosokra, titkos társaságra stb., tippeltem, aztán a paranormális vonal került előtérbe, amit később a sci-fi váltott, aztán keveredtek itt már a műfajok összevissza. (Szerencsére nem olvastam címkéket, ti se tegyétek.) Na jó, a vámpírok kimaradtak a szórásból. Egy biztos: arra nem számítottam, ami kisült az egészből, tehát ez az a könyv, amiről az életben ki nem találod az első néhány fejezet alapján, hogy miről fog szólni.

Horror/thriller keveréket vártam, de valójában a 14 abszolút nem félelmetes. Van egy Scooby Doo analógia, ami – kissé túlhasználtan – végighúzódik a történeten. Ez az analógia konkrétan összefoglalja, hogyan éreztem magam a könyv olvasása közben. Éppen úgy, amikor gyerek voltam, és lelkesen bámultam Scooby Doo kalandjait: volt bennem egy kis izgatott borzongás, ami nem egyenlő a félelemmel. A mese rendelkezett egy ilyen kellemes alaphangulattal, amit a rejtélyeskedés és a nyomozás egyvelege adott, miközben ott lógott az első lehetőség, hogy szellemek a tettesek, de persze sosem így lett. Szóval félni maximum csak a nyúlszívűek fognak, a többiek meg a körmüket tövig lerágva értetlenkedni.

Cserébe viszont a rejtélyfaktor tényleg olajozottan működik. Olyan szinten belezuhantam a sztoriba, hogy fizikai fájdalmat okozott letenni. Valahogy úgy voltam vele, mint a főhős, Nate, aki az anyagi nehézségei ellenére képes a nyomozása miatt elhanyagolni a munkáját, és semmi másra nem tud gondolni, csak az épület titkainak megfejtésére, arra, hogy mi van a 14-es szobában (amikor kinyitották, hú, ott még a tarkómon is felállt a szőr!). Pontosan ilyen könyvekre vágyom nagyon mostanában, úgyhogy a Fumaxnak óriási pacsi, hogy részesülhettem benne. Egyébként is hajlamosak belenyúlni a tutiba, sorozatosan nagyszerű olvasmányokhoz van tőlük szerencsém, úgyhogy már eljutottam arra a pontra, hogy a nevük garancia a minőségre.

 Egy idő után elengedtem az ingert, hogy én ezt ki akarom következtetni, csak hagytam magam sodródni az árral. Így jutottam el abba az állapotba, hogy elvakított a sztori, és már a nyilvánvalót sem sikerült meglátnom. Van egy idegesítő karakter, akivel kapcsolatban töprengtem is, hogy miért ilyenre lett megírva, aztán levontam a következtetést, hogy kell egy ilyen személyiség, hogy színesebb legyen a karakterpaletta. Naná, hogy utána az abszolút nyilvánvaló nem esett le, pedig azonnal összekapcsolhattam volna a kettőt, amikor egy fontos információ napvilágra került.

Ami az infókat illeti: nagyon tetszett, hogy a szerző valós történelmi személyiségeket is beleszőtt a sztoriba, ettől még valahogy izgalmasabbá vált az egész. A végére meg még feljebb kapcsolt (jé, ez pont találó szó), és az utolsó fejezetekben sikerült a szerzőnek rendesen bedurvulni – hol volt az a történet elején tapasztalt nyugalomhoz képest. Még sajnálom is, hogy az a rész ilyen rövid lett. Nehéz a 14-ről rébuszokban beszélni, nem akarok lelőni semmit a teljes élmény érdekében.

Megemlítem még a szerelmi szálat is, ami marginális eleme a történetnek, de remekül el van találva: elsősorban tettekben nyilvánul meg, és a Scooby Doo analógia felhasználásával, szerintem nagyon aranyos, és nem éreztem úgy, hogy azért került bele, mert kötelező elem.

A 14-ről tényleg csak áradozni tudok, ajánlom mindenkinek ezt a szuper, letehetetlen könyvet!

Értékelés: 5/5
Borító: 4/5

Eredeti cím: 14
Kiadó: Fumax
Megjelenés éve: 2016
Oldalszám: 464
Fordította: Habony Gábor

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése