Az Anna
és a francia csók nagy kedvencem volt azzal az édesaranyos bájjal, amit
hordozott, és Lola
és a szomszéd srác kalandjai is tetszettek, bár közel sem annyira. A
közvélemény szerint Isla és Josh történetének minősége visszatért a
gyökereihez, és erről magam is meg akartam győződni.
Isla elsős
kora óta bele van zúgva Joshba. Ám a srác teljesen elérhetetlen volt számára,
elsősorban a saját félénksége miatt, no meg később ott volt Rashmi, a fiú
barátnője. Most, hogy Josh összes barátja leérettségizett, a fiú egyedül
maradt, és a végzős évük előtti nyáron összehozza őket a véletlen. Szerelem
bimbózik Isla és Josh között, de Isla elkezd kételkedni Josh érzéseiben, és a
kapcsolatuknak ki kell állniuk a próbákat, hogy elérjék az örökkön-örökkét.
Gőzöm sincs,
ki mit szívott, mikor azt állította, hogy az Isla and the Happily Ever After Annáék szintjén mozog. Ez egy
orbitális nagy tévedés! A sorozat legrosszabb része! Mintha nem is Stephanie
Perkins írta volna.
Vagyis de.
Az eleje Perkins már megszeretett munkásságának vonásait viseli magán. Értékeltem,
hogy nem ismétli önmagát; azzal kezdődik a történet, hogy Isla és Josh
összejönnek. Bár ez a megoldás nem tetszett annyira, mert jobban szeretem, ha
sok az előjáték, de Perkins mesterien tud a szerelembe eső párosok cukiságáról
írni. Végigvigyorogtam a könyv elejét, és egyszerre volt nagyon jó érzés, és
nagyon rossz, mert velem ilyen cuki dolgok nem történnek, és ez olyan szomorú.
Aztán a
könyv elromlott. De nagyon.
Lolánál ezt
írtam: "Állítólag a harmadik könyv
jobbra sikerült, bár nekem az is megfelel, ha legalább ezt a szintet hozza.
Csak Isla legyen szerethetőbb főhős, mint Lola."
Ezt jól
benéztem.
Isla
karaktere nekem homály, hihetetlen szélsőségek között ingadozik. Egy csendes,
félénk, könyvmoly, stréber lánynak van beállítva, ugyanakkor abszolút
nyíltsággal beszél a szexről, és műveli azt (neki nem nagy ügy, mert részben
francia), mégis totál kiakad azon, hogy a pasijának előtte a több éves
kapcsolatában volt nemi élete, és emiatt hisztizik. Nem tud barátkozni, mert
olyan félénk, Josh-sal mégis pillanatok alatt megtalálja a közös hangot − és
most nem a nyitóképről beszélünk −, de egyébként gyönyörűszép és nőiesen
öltözik csini ruhákba meg magas sarkú cipőbe. Sehogy sem állt össze nekem ez a
kép. És az egész csaj idegölő. Fizikailag fájt olvasni, miket művelt le a
könyvben. Utáltam.
Josh sem olyan volt, mint az Anna és a francia csókban. Túl puhány, túl nyálas lett a karaktere, egyedül a rajz iránti szenvedélye fogott meg igazán. A képregény memoirját meg abszolút nem értettem. Egy szenátor fia, és komolyan gondolja, hogy egy olyan képregényt publikál, ami minimálisan is rossz fényt vethet rájuk? No meg a barátai sem hiszem, hogy sokáig a barátai lesznek, ha az életük minden részét nyilvánosság elé tárja. Ötletnek jópofa meg minden, de szerintem Perkins nem gondolta ezt át eléggé, főleg, hogy Josh szájából elhangzik: ő döntött úgy, hogy a családi helyzete jelentette elvárásoknak megfelelően viselkedik, nem mások kedvére akar tenni.
Sajnos
lehetett számítani rá, hogy a történet erős lejtmenetbe kezd a korai szerelmi
szál után, de azt nem gondoltam volna, hogy Perkins ilyen fájdalmas klisékkel
hozakodik elő. A sztori pont olyan irreális és elrugaszkodott, amit ki nem
állhatok, és eleve nem olvasok, az egész műdrámákon és a főhős oktalan
hisztizésén alapul. Nevetséges, ahogy Isla − aki ismétlem, jellemben teljesen
másnak van feltüntetve − keveri a trágyát, miközben megy a hatalmas nagy
szerelmi dráma, és patakokban ömlik a nyál (az állandó szeretlekezéstől már
viszketett a tenyerem). A vicc csattanója: egyhónapos kapcsolatról van szó! Nem
is érdemelt az egész annyit, több időt töltöttek sírás-rívással, mint maga a
kapcsolat tartott.
Ami még
nagyon zavart, az a szexuális túlfűtöttség. Persze nincs semmi durvulás, de az,
ami van, egyáltalán nem illik ebbe a sorozatba. Ez az első szerelem, az első
kapcsolat bájáról szól, nem pedig arról, hogy alig pár hetes ismeretség után
megy az ungabunga, és részemről sokkal jobban élveztem, amikor Anna és St.
Clair először együtt aludtak, az egy irtó édes jelenet volt.
A könyv
végén felbukkannak a régi szereplők, jó volt őket viszontlátni, de azon a
fronton is történt egy wtf momentum, nem tudom, miért kell ennyire erőltetni
ezt a tündérmese aspektust.
Összességében
erős kezdés után zuhanórepülés, a végén meg tömör nyál. Mi történt veled
Stephanie Perkins?
Értékelés: 2,5/5
Értékelés: 2,5/5
Borító: 5/5
Sorozat: Anna
and the French Kiss #3
Kiadó:
Dutton
Megjelenés
éve: 2014
Oldalszám:352
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése