Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2016. december 31.

TOP 10: 2016 legjobb sorozatai

Döbbenten konstatáltam, hogy idén nem daráltam nem friss sorozatokat, csak az Everwoodot, az meg pont nem került fel a listára. (Pedig az első évad olyan kis feelgood volt. De utána!) Úgyhogy az eddigiektől eltérően csak idei szériák közül válogattam.

Mint láthatjátok, olyan eddig betonbiztos sorozatok pottyantak ki a Top 10-ből, mint a Supernatural vagy a Flash. Előbbi csak szimplán unalmas, utóbbi pedig katasztrófa.


10. Timeless
Amikor elkezdtem nézni a Timeless-t, olyan meh érzésem volt. Nem éreztem benne semmit, pedig sok pozitív véleményt olvastam a pilot kapcsán, és zavart, hogy a szereplők között semmi kémia nincs. Folytattam. Egyik rész jött a másik után. Klikk. Valahogy úgy lettem vele, hogy nem mondanám, hogy tetszik, de elszórakoztat. A koncepció (IDŐUTAZÁS, IMÁDLAK!) messze jobb, mint a kivitelezés, mégis valamilyen általam sem ismert okból elnézegetem hétről hétre.

9. Outlander
Az első évad sokkal jobb volt. A folytatás is jól kezdett, és valójában a keret az, ami telitalálat volt, az évadnyitó és –záró egy szempillantás alatt eltelt. A köztes epizódok akkor kezdtek el működni, mikor Jamie-ék visszatértek hű közegükbe, Skóciába, a francia udvarban játszódó részek néha untattak. De az atmoszféra továbbra is működik, a karakterek nagyon jók.


8. Supergirl
A CW-re költözés olyan változásokat hozott, amik keserű ízt hagytak a számban. Egyrészt kinyilatkoztatták a csatornaváltás után, hogy Calista Flockhart nem száll ki a sorozatból. Dehogynem! Az, hogy alig szerepel (eddig az első két részben tűnt fel, amikor is szépen kivezették a karakterét), az szinte olyan, mintha kiszállt volna. És Cat alapköve volt ennek a sorozatnak, az ő és Kara interakciói számítottak a legjobb jeleneteknek. És ez baromira hiányzik. Az sem tetszik, hogy Winn átköltözött a szerkesztőségből, és most már a DEO IT-se, aka Felicity Smoak férfi kiadása. A Kara-James szerelmi szálat egyik részről a másikra elég bénán rendezték le, de emiatt nem panaszkodom, mert zéró volt közöttük a kémia. De James-t továbbra is erőltetik. Minek? Mindenki utálja, írják ki, és okozzanak örömet a nézőknek! Nem, szuperhőst kellett belőle csinálni, csak hogy kezdjenek vele valamit, de atyaég, olyan röhejes szerencsétlen! Aztán a leszbikus szerelmi dráma, amitől a hajamat téptem. Adott egy eddig full hetero karakter, és most kitalálták, hogy leszbikus, és ezen ment a hiszti hat részen át. Ez most minek kellett így eljátszani egy képregényes sorozatban? 1, Ez nem a One Tree Hill/Parenthood/Melrose Place, amibe simán beleillik. 2, Ha eleve így építették volna fel a karaktert, és az első évadban kezdik ezt a magánéleti szálat, úgy még valamennyire oké.
Na jó, lényegében semmi sem tetszik, haha.
De hogy egy pozitívumot is mondjak: Chris Wood. Végre behoztak egy jópofa karaktert, aki harmonizál Karával. És olyan jó ránézni, nem? *sóhajtozik* Kara pedig továbbra is annyira cuki, hogy igen, még mindig miatta nézem. A következő bűvös számú 3. évadban Berlantiék úgyis picsogó rinyagéppé változtatják a tendenciát tekintve.

7. Person of Interest
Az utolsó évad nem tudott felnőni az elődjéhez, olyan nagyot markoltak, hogy azt lehetetlen volt úgy megvalósítani, hogy kielégítő legyen, de ez így is tetszett.


6. Daredevil
Továbbra is az egyik legminőségibb Marvel sorozatról beszélünk. Az egyetlen baja az volt, hogy nem kellett volna a Punisher szálat vegyíteni az Elektra szállal, a kettő túl sok volt egyszerre. Így hát szerintem erősen kezdett, de a végére esett valamennyit a minősége.

5. Jane The Virgin
A Jane The Virgin abból a szempontból unalmassá vált, hogy megragadt egy szinten, ami nem baj, sőt! Igazán figyelemreméltó, hogy továbbra is képesek ugyanazt hozni, amit az elmúlt két évben. Még mindig vannak olyan epizódok, amiket sírva röhögök végig. Szeretem!


4. Lethal Weapon
Ha valaki azt mondja nekem tavaly, hogy ez lesz az egyik kedvenc sorozatom, jól körberöhögöm. A filmeket imádom, ezerszer láttam őket, lévén egy évjárat vagyunk, azokon nőttem fel. Úgy gondoltam, újabb bőrlehúzás a jól bejáratott címről. Tévedtem. Persze nem lehet ugyanolyan, mint a filmek, de hozza azt a hangulatot, és a dinamika remekül működik a főszereplő páros között. Damon Wayanst szoknom kellett (főleg, amilyen nyávogós hangja van), de Clayne Crawford valami hihetetlen jól hozza Riggst. Nem melgibsonosan, hanem máshogy, de ez pont így máshogy jó. (Csak az a rettenetes bajusz!) A családi pillanatok is erősek, és az egész úgy kompletten szórakoztatón van összerakva. A Forever készítője tud valamit?

3. Lucifer
Tavaly is szerettem a Lucifert, de idén egyenesen imádom. Ez a heti szitkomom, olyan jól röhögcsélek minden epizód közben. Az is tetszik, ahogy a romantikus szálat építik, bár azt sajnálom, hogy ilyen hamar elkezdték, nagyon átjön a kémia a szereplők között, azok a félpillantások és önkéntelen megnyilvánulások – szeretem az ilyesmit.


2. Limitless
Erről már áradoztam párszor, mennyire imádtam, így hát csak röviden: imádom! Miért kaszálták el, MIÉÉÉRT?

1. Stranger Things
Ez nálam nem csak a nyár, hanem az év sorozata is. Hihetetlen atmoszférikusan hozza a 80-as éveket, és a zene! Még most is beleborzongok. Igaz, hogy totál Super 8 koppintás, de ez sem érdekelt, mert azt utáltam a kreatívnak titulált aka trehány operatőri munka miatt. Az egyetlen negatívum Winona Ryder ripacskodása volt.

Legnagyobb csalódás:


The Flash
Tavaly ilyenkor a 2. kedvenc sorozatom volt. Aztán hanyatlani kezdett, és a folyamat azóta is tart. Mindig felemlegettem, hogy az Arrow a 3. évadban romlott el, és remélem, nem ugyanez lesz. Hát az lett. Én nem értem Berlantiék miért nem látják a problémát. Először is, miért duzzasztják fel a csapatot? Miért kell mindenkinek szuperhősnek lenni? Miért kell ennyi szereplőt mozgatni? Másodszor, miért hiszik, hogy az emberek vevők erre a sok sírás-rívásra? Értem, hogy a CW női csatorna, de bakker, én is nő vagyok, és követelem vissza azt a szórakoztató geek sorozatot, ami a Flash volt! Nem rinyáló Barryt akarok, aki rosszabb, mint egy menstruáló nő! A kémia Barry és Iris között továbbra is mínusz tartományban cammog, abszolút nem látszik a sorozatban, hogy ők egy pár. Én úgy szeretem, mikor mutatják, ahogy alakul a dolog a két főszereplő között (ha már képregényes, akkor remek példa Lois és Clark a Smallville 8-9. évadában), de ez valami katasztrófa. Szerintem a sorozattörténelemben ennél rosszabb szerelmi páros összejövését és fennállását életemben nem láttam. Az új főellenség gagyi, Draco Malfoy remek karakter, de hát „meglepő módon” az, aki, és az Irismegfog halni dráma, utána vagy előtte meg majd anemlehetünkegyüttdráma… nem bírom én ezt idegekkel. A négyes hármas crossover? Á, hagyjuk, borzasztó volt, egy sorozatban is sokan vannak, szimpla logika, hogy az összeterelt nyáj még borzasztóbb lesz, egyedül a Kara-Barry, Kara-Oliver, Oliver-Barry pillanatok voltak értékelhetőek, a történetszál pedig fillerekkel volt teli. Ja és sírva röhögtem azon, hogy az Arrow-ban annak idején a realisztikusságát szerettem, most meg lazán sétafikáltak egy űrhajó közepén.
Érik bennem a kasza gondolata. Egyébként akkor a Supergirl is élvezhetetlen szar lesz a 3. évadban?

Kihagyott ziccer:


Gilmore Girls: A Year in the Life
Nagyon megörültem, hogy visszahozzák a Gilmore lányokat, pedig az utolsó 1,5 évadot azóta sem láttam. Engem ott veszített el a sorozat, mikor behozták Aprilt (ezt miért kellett, de tényleg?), aztán Lorelai és Christopher (hogy fluimucilos Ábelt idézzem: miééééért?). Szóval eredeti készítő, négy egészestés film évszakos tematikával, jól hangzik, gondoltam én. És erősen startolt. A netflixes stílus miatt elveszítette a megszokott Gilmore stílust, furcsán hatott a filmszerű fényképezés, a kitartott snittek, és hiányoltam a zenét, de tetszett. Folyamatosan szállingóztak az ismerős arcok, és hatalmába kerített a nosztalgia. Aztán eljött a pillanat, ahol túltolták a dolgot, és már úgy éreztem, hogy őt is előcibálják meg őt is, hogy képernyőn legyen, pedig semmi sem indokolja, de hahó, nosztalgiát akarunk teremteni, akkor kell! Nagy csalódás volt Rory, akire rá sem ismertem, mi volt ez a visszatérő poén a pasijával, hogy mindig elfeledkezik róla, meg arról is, hogy szakítani akar vele két éven át? Közben meg Logannel csalja? Reméltem, hogy lesz párja ennek a négy résznek a végére, sőt, titkon abban bíztam, hogy végre összejön Jess-szel (az a két évad a kedvencem, amikor egymást kerülgették/együtt jártak), de nem. Kaptunk egy banális lezárást, aminek annyira, de annyira semmi értelme nem volt. Lorelai szálán is voltak érdekes dolgok, de az ő története kapott egy szép ívet, és Emily útja is tetszett.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése