Egyszerűen nem hiszem el, hogy vége a
nyárnak, mindjárt el is sunnyogok a sarokba zokogni. Még a huzamos 38 fokot is
élveztem, és most csak egyre hidegebb és sötétebb lesz és… inkább bele sem
gondolok.
Nagy
felfedezést tettem: nyáron jobban szeretek olvasni, mint mozgóképet nézni.
Valószínűleg a fény teszi, valahogy nem esik jól ilyenkor a tévét/monitort
bámulni, főleg, ha tükröződik. Igen, tudom, hogy feltalálták a redőny nevezetű
találmányt, de a franc fogja besötéteni a szobát egy verőfényes nyári napon.
Úgyhogy nyáron olvastam, jó sokat, és ami a legmeglepőbb, zömében angolul, még
ez sem fordult elő velem. Nem volt tudatos, csak így alakult. A nyári termés 23
könyv.
Júniust
Francesca Zappia Made You Up című
debütáló regényével kezdtem, ami a nehéz témája ellenére igencsak üdítő kaland
volt, nagyon-nagyon szerettem, és most is jókedv tölt el, ha rágondolok. A
borítótól pedig még mindig folyik a nyálam.
Jessica
Alcottól az Even When You Lie To Me a
tanár-diák viszony miatt keltette fel a figyelmem, ez a tabuszerelem a
kedvenceim közé tartozik. Sokáig tetszett ez a könyv, de a vége felé eléggé
kisiklott a főszereplő jelleme, ami miatt nem lett remek élmény, de jó volt
benne, hogy nem idealizálta ezeket a kapcsolatokat, mint hasonszőrű társai.
Hú,
Elizabeth Richardstól A sötétség városa
aztán jó nagy meglepetést okozott, sajnos negatív értelemben. Már angolul
kinéztem anno a megjelenése környékén, aztán valamiért elmaradt, és most,
amikor úgy döntöttem, sort kerítek rá, valami hihetetlenül érthetetlen oknál
fogva totálisan rákészültem, hogy isteni lesz. Mert disztópia meg minden, az én
zsánerem, kizárt, hogy nem tetszik. Hát ekkora pofára esést sem mostanában tapasztaltam
(és tényleg azért, mert annyira rákészültem). Borzasztó volt ez a könyv, az
egész steril, nincs világfelépítése, a karakterek rémesek, a történetvezetés
rémes. A romantika ilyen: „ú, kevertvérű, biztos meg akar ölni, veszélyes”, „ú,
a parancsnok lánya, utálom a fajtáját”, *egymásranéznek* *villámcsapás*
*szikrák* *áramütés* „ú, miért gondolok rá állandóan?” "ú, ez a lány"
*mégtöbbáramütés* „szeretlek!” "én is szeretlek!" Véleményem tömören: fúj.
Gwenda Bond
Lois Lane sztoriját gimis közegbe interpretálta a Fallout alcímet viselő regényében, én meg úgy voltam vele, hogy
bírom Loist, és érdekelt, mi sülhet ki ebből az újraértelmezésből, Clark és
Lois kapcsolatából (oké, bevallom nekem a Supermanben ez tetszik a legjobban).
A történet magván elcsúszott az egész könyv, annyira hidegen hagyott, hogy
esélytelen volt, hogy szeressem. A szerepjátékok nem az én világom, sosem
játszom semmivel, úgyhogy…
Amy Plum álposztapokaliptikus
sorozatának kijött a folytatása, ami legnagyobb megkönnyebbülésemre a lezárása
is volt, pedig trilógiának hittem. Az Until
the Beginning nem tudott felérni az elődjéhez. Mostanában amúgy is
elégedetlenkedek a sorozatok záróköteteivel. És nem azért, mert magasra teszem
az elvárásokat; még a legminimálisabbnak sem tudnak megfelelni, egyszerűen csak
nem tetszenek, és mindig csalódott leszek, és ez nem jó. Néha már azt hiszem,
kivételek sem lesznek, de később bebizonyosodott, hogy vannak kivételek.
Na, a
kivétel biztos nem a Raging Star Moira
Youngtól. Irtózatosan haragszom a szerzőre, amiért ezt művelte ezzel a
sorozattal.
Sophie
Kinsellának csomó chick-lit könyvét olvastam, és mikor megtudtam, hogy YA-ban
alkot, azonnal le is csaptam a Finding
Audrey-ra. A szokásos Kinsella stílust hozta, azaz végigröhögtem az egész
könyvet. A szkript az valami haláli volt, folytak a könnyeim.
Ó, azok az
írói vénák! Gigi hatására olvastam el a How
Not to Write a Novel kézikönyvecskét, ami tök inspiráló, úgyhogy
mindenkinek ajánlom, aki írásra adja a fejét. (Egyébként meg egy csomó olyan
könyvet olvastam, amiben ezek a hibák bőven szerepelnek, és mégis kiadták őket,
némelyik világsikernek örvend stb.)
Leah Thomas Because You’ll Never Meet Me-je egy
kellemes kis olvasmány két fiú barátságáról, és üdítő volt olyasmit olvasni,
ahol nem a romantika áll a középpontban. Mondjuk az erőltetett LMBT vonal és a
sci-fiség miatt a végére kicsit csalódtam, de az első fele nagyon jó volt.
Stephanie
Oakestól a The Sacred Life of Minnow Blyt
nagyon szerettem a hangulata és az írásmód miatt, ráadásul rém fura volt egy
olyan főhős fejébe bepillantást nyerni, akinek levágták mindkét kezét.
Júliusban
folytattam a fejezzünk be sorozatokat projektet, így hát elsőként Susan Ee End of Days című könyve került sorra.
Már elspoilereztem az előbb, hogy nem vagyok elégedett a zárókötetekkel, és
ezzel sem voltam, de még mennyire nem. Ee behozta a romantikát, amit nem tudott
jól megírni, és tönkre is tette azt az egyedi atmoszférát, amit
megkülönböztette a tucat YA sorozatoktól. Ráadásul teljesen összecsapta az
egészet.
Lauren
Olivert még mindig szeretem, mert olyan szépen ír, abban a stílusban, ami a
kedvencem, és a Vanishing Girls csak
emiatt tetszett. Mert amúgy az orbitális csavart 20%-nál kitaláltam, és attól
kezdve némileg élvezhetetlenné vált számomra a könyv az erőltetettsége miatt,
amin az ellenszenves karakterek sem segítettek.
Néha irtó
jól tudok beválasztani, mert Meg Haston biztosan nem olvasta a Vanishing Girlst, de a Paperweightben megírta nagyjából
ugyanazt. Ugyanazokat az elemeket használta fel, és erről ő nem tehet, de ez
így nekem ismételve nem volt túl nyerő. De a főszereplőt is gyűlöltem, szóval
nem csak ezért nem lettünk puszipajtások.
Courtney
Summers becsempészte magát a kedvenc íróim közé, a Please Remain Calm talán még jobb is volt, mint az Éles helyzet. A legnagyobb negatívum,
amit fel tudok hozni ellene, hogy túl rövid.
Victoria
Aveyard nevével annyiszor találkoztam a Red Queen megjelenése előtt, hogy már csak ezért is kíváncsi lettem a könyvre,
és bizony, én is felszálltam a hypevonatra, mert szórakoztató és izgalmas, na
meg ez a világ szinte nekem termett.
Augusztusban
egy újabb Courtney Summers regény került a kezembe, az All The Rage, ami elég rövid, de annyira nyomasztó volt végig, hogy
több mint egy hétbe telt, míg átvergődtem rajta. Komolyan nem tudom, hogy ez a
nő hogy csinálja.
Ritkán
olvasok thrillereket, pedig kéne, mert Josh Malerman Madarak a dobozban című könyve nem semmi menet volt. Tényleg, el
sem hiszem, hogy elsőkönyves a szerző. A tetőpontot olyan élesre hegyezte ki,
hogy még most is érzem a szúrását.
Thriller
után cukimuki romantika dukál, így hát rászántam magam egy újabb agyonhypeolt
történetre, az Eleanor és Parkra, ami
a különleges nevű Rainbow Rowell könyve. Hát, nem volt rossz, de nem volt meg
köztünk a szerelem. Próbált hétköznapi lenni, és ez egyszerre sikerült is neki
meg nem is, és emiatt nem lett hűha élmény.
Szóval
említettem valamit a kivételekről, és hát Dan Wells nem tud nekem csalódást
okozni, mert a Nem akarlak megölni a
gyengébb első fele ellenére bőven hozta azt, amit vártam tőle. És nem semmi ez
a sorozat, minden része csillagos ötös, amit kevés sorozat mondhat el magáról,
mert tudjátok, finnyás vagyok, és ritka, ami tényleg nagyon tetszik.
Nagy kínok
közepette úgy döntöttem, befejezem Ann Aguirre „zombis” trilógiáját. Alig
tudtam magam átrágni a Hordán,
annyira borzasztó volt az író stílusa, mindent agyonismétel, hülyének nézi az
olvasóját, a főhős tudja mások mit miért tesznek, a romantika katasztrófa, és
ebben a részben már a cselekmény sem volt az igazi. Az tuti, hogy a szerzőtől
nem olvasok többet.
Gayle Forman
stílusát már a Ha maradnék után is imádtam,
a Hova tűntél után meg teljesen
beleszerettem. Így már nagyon vártam az új sorozatát, és meg is akartam venni,
mikor kiderült, hogy a Ciceró hozza magyarul, de aztán megláttam a fordítót… de
azért magyarul olvastam, mert mazochista vagyok, és ha újraolvasom egyszer, az
biza angolul lesz. A Csak egy napot
szerettem, olyan jó volt Párizsban járni, és hála ennek a sorozatnak most
megint előtört a francia mániám, és mindenhonnan francia jelekkel is találkozom,
hogy el se múljon. A Csak egy évet
viszont még jobban szerettem, Forman olyan fiúkaraktereket alkot, akikkel sok
közös van bennünk, és tudok velük azonosulni. A novella kár volt a végére,
átment tömény giccsbe a „befejezés”, szóval azt elfelejtem, hogy létezik.
Moira
Fowley-Doyle első regénye, a The Accident
Season friss megjelenés, még írtam is róla, mennyire érdekel, hát ehhez
képest nagy csalódás volt. A könyv már ott megbukott nálam, hogy a karakterek
szembeköpték a koncepciót. Kezdő író könyvéről beszélünk, és ez meg is látszik
a gyermeteg hibákban, a felesleges rejtélyeskedésben, a szemet szúró
utalásokban, például rögtön az első pár oldalon nyilvánvaló válik, hogy a főhős
pasijelöltje a mostohatestvére lesz. Végül az egészből ez a tabukapcsolat érdekelt a leginkább, mert ilyennel ritkán
találkozni, de a szerző abszolúte nem vette komolyan a témát.
Elkezdtem néhány könyvet, amiket végül képtelen voltam befejezni, mostanában egyébként sem vagyok hajlandó időt áldozni olyasmire, amivel csak szenvedek.
Delilah S. Dawson: Servants of The Storm: Ezt 30% után hagytam félbe. Ígéretesen indult, de aztán az írásmód nem jött be, és a karakterekhez sem sikerült közel kerülnöm.
John Gilstrap: Túlélés: A fülszöveg szépen összefoglalta a sztorit, 20% után sem tudott meggyőzni, hogy ezt nekem folytatnom kéne.
Paula Hawkins: A lány a vonaton: Alkesz narrátor E/1-ben, olyan izgalmas dolgokról kellett olvasni, hogyan issza hülyére magát, hogyan okádja össze a lakást... kösz, nem, erre nem vagyok kíváncsi.
Benjamin Alire Sáenz: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe: 20%-ig képtelen voltam rájönni, miért imádja ezt mindenki, Goodreadsen magas a pontozása. A stílusa gyerekes, nem szól semmiről, filozofálni próbál, de nem jön össze neki...
Elkezdtem néhány könyvet, amiket végül képtelen voltam befejezni, mostanában egyébként sem vagyok hajlandó időt áldozni olyasmire, amivel csak szenvedek.
Delilah S. Dawson: Servants of The Storm: Ezt 30% után hagytam félbe. Ígéretesen indult, de aztán az írásmód nem jött be, és a karakterekhez sem sikerült közel kerülnöm.
John Gilstrap: Túlélés: A fülszöveg szépen összefoglalta a sztorit, 20% után sem tudott meggyőzni, hogy ezt nekem folytatnom kéne.
Paula Hawkins: A lány a vonaton: Alkesz narrátor E/1-ben, olyan izgalmas dolgokról kellett olvasni, hogyan issza hülyére magát, hogyan okádja össze a lakást... kösz, nem, erre nem vagyok kíváncsi.
Benjamin Alire Sáenz: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe: 20%-ig képtelen voltam rájönni, miért imádja ezt mindenki, Goodreadsen magas a pontozása. A stílusa gyerekes, nem szól semmiről, filozofálni próbál, de nem jön össze neki...
Befejezett
sorozatok: After The End, Dust Lands,
Éles helyzet, Nem vagyok sorozatgyilkos (első trilógia), Penryn & The End
of Days, Razorland-trilógia, Csak egy nap
Elkezdett
sorozatok: A sötétség városa, Lois Lane,
Because You’ll Never Meet Me, Red Queen, Csak egy nap
Legjobb
könyvek: Made You Up, Finding Audrey,
Because You’ll Never Meet Me, The Sacred Life of Minnow Bly, Please Remain
Calm, Red Queen, All The Rage, Madarak a dobozban, Nem akarlak megölni, Csak
egy nap, Csak egy év
Legrosszabb
könyvek: A sötétség városa, Until The
Beginning, Raging Star, End of Days, Paperweight, Horda, The Accident Season
Legnagyobb
csalódás: A sötétség városa, End of Days,
The Accident Season
Jé, 7
sorozatot befejeztem. (Oké, Dan Wells nem ér, de akkoris, 6-ot, wow!) És mennyi
jó könyvet is olvastam, aminek nagyon örülök, ennyi öt pontot sem osztogattam
mostanában.
Összesen 23 könyv a végeredmény, ebből 6 (7)
sorozatzáró, 5 új sorozat nyitókötete (1-et be is fejeztem, 2 kasza) , 16 könyv
angol, 7 magyar, ami durva, de jó!
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése