Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2015. január 11.

Rachel Hawkins: Hex Hall

Miért nem mondtátok, hogy dobjam félre minden tervezett olvasmányomat, és azonnal kezdjek bele a Hex Hallba? Meg akartatok fosztani egy csodás naptól, amit ezzel a könyvvel tölthettem, mi? Csak, hogy tudjátok, gonoszak vagytok!

Emberek, ez a könyv már a prológus után szerelem lett. Én annyit röhögtem azon a pár oldalon, hogy már folytak a könnyeim; a rossz kutya résznél meg már az oldalam is szúrt. Ha egyszer írok egy ilyen könnyed könyvet, ilyen humorral szeretném, mert ez mindent vitt.

Sophie csapnivaló boszorkány, aki össze akar hozni egy partnert a bálra egy lánynak, akit megszán. Csak hát ez éppenséggel elég rosszul sül el, és most finoman fogalmaztam. Emiatt Sophie a Hekaté aka Hex Hallban köt ki, egy olyan bentlakásos suliban, ahol tündérek, vérfarkasok, alakváltók és boszorkányok, együttes néven prodigiumok élnek, akik Sophie-hoz hasonlóan nem tolják elég flottul a mágiát. A lány összebarátkozik egy vámpírral, kivívja a boszi lánycsorda ellenszenvét, és természetesen totál belezúg a szexi srácba, aki a csorda egyik tagjának fiúja. Már ez sem tűnik kis piskótának, de hab a tortán, hogy a Hex Hallban rejtélyes gyilkossági kísérletek történnek, így a tini problémák mellett más miatt is izgulhatunk.

Mindig, amikor egy olyan könyvbe vágom a fejszémet, ami ízig-vérig tinikről szól, csak Murtaugh-t tudom ismételni a Halálos fegyverből: öreg vagyok én már ehhez. Ám amikor egy ilyen könyvet olvasok, mint a Hex Hall, rájövök, hogy ez tulajdonképpen még sincs így, csak nem mindegy, hogy tálalják nekem a sztorit.

"A vérfarkas, akarom mondani Justin, oldalra döntötte a fejét, és sokkal inkább nézett ki spánielnek, mint torokszaggató fenevadnak.
Erre a gondolatra kuncognom kellett.
A következő pillanatban a sárga szemek rám szegeződtek.
A lény újra felvonyított, és mielőtt felfoghattam volna, mi történt, támadásba lendült.
(…) A felém rohanó vérfarkas láttán azonban csak a következő szavak buktak ki belőlem:
– ROSSZ KUTYA! "

A főhős, Sophie egész életében költözködött, ezért sosem voltak igazából barátai. Ettől függetlenül viszont határozott jelleme van, és mindenhez van valami szarkasztikus megjegyzése. De tényleg, mindenhez. Ezek egy részét hangosan is hajlamos kiejteni a száján, és ezért sűrűn kerül kalamajkába. De nagy részét megtartja magának, és csak minket boldogít vele. És iszonyatosan vicces, milyen hülyeségek jutnak eszébe, végigröhögtem az egész könyvet! De olyan szinten, hogy állandóan megkérdezték tőlem itthon, mikor felszakadt belőlem egy kuncogás, hogy mit nevetek már megint. És ez nálam elég ritka, szóval piros pont a szerzőnek. A konklúzió: a sztori hiába tinis, az a kellemes fajta, amit a Vámpírakadémiánál is éreztem, konkrétan a suliba érkezés adott egyfajta deja vu-t. Ami különösen tetszett Sophie személyével kapcsolatban, hogy az örökös bénázása ellenére ez nem mutatkozik rajta, nem szenved önbizalomhiányban, abszolút nem egy Bella Swan.

"– Hogy mi a baj?! Lássuk csak: ez a szalagavató bálom, és látsz mellettem egyetlen srácot is?
– Nos… éppenséggel nem. De mivel a női mosdóban vagyunk, ez nem is csoda…"

A könnyed hangvétel mindenkire kiterjed. A karakterek a vázlatos megjelenítésük ellenére színes személyiségek ebben a tekintetben, még azokon is csak vihogtam, akik alig szerepelnek, csak egy-egy ütős beszólást nyögtek be, aztán már tovább is álltak. Elodie tipikus antihős, akit már csak azért utálunk, mert annyira gyönyörű és népszerű, aztán Sophie-vel együtt valahogy mégis megkedveljük egy kicsit.

A romantika nem váltja meg a világot, de Sophie és Archer kémiája pazar. Én csak azt sajnáltam, hogy hiányzott az érzelmi mélység a kapcsolatukból, és nem csak abból, hanem az egész könyvből. Bár annak ellenére, hogy Archert sem ismertem meg különösebben, és részéről a vonzalom sem nagyon jött át, inkább csak a haverkodás, imádtam a Sophie-val közös jeleneteit. Annyira édesek voltak, mikor húzták egymást, és olvadoztam azon, mikor már nem. Archer szála meglepett, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ebből.

"Archer iránt érzett szerelmem értelemszerűen nyomtalanul elpárolgott. Ha egy srác a mellkasodba rúg akkor ott minden romantikus érzésnek lőttek."

Bár a könyv humoráról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, azért korántsem volt a sztori tökéletes, de simán elnézem neki. Ahogy feljebb célozgattam rá, a karakterek elég sematikusak, és ugye az érzelmi rész ábrázolása is elég problémás. Nem nagyon álltam meg történet közben szomorkodni, annyira a humor dominált. Noha a világfelépítés érdekes, maga a történet nem túl erős. Elég lassú a felvezetés, de én minden lapját örömmel forgattam, és annak ellenére, hogy így vélekedem róla, semmi bajom nem volt ezzel. Nem találtam ki semmit előre, csak ami elég gyanús volt, szóval elvoltam én a fordulatokkal és mindennel. Nagyon kíváncsi voltam, hogyan folytatódik, úgyhogy azonnal ugrottam is a folytatásra.

Én ezt a könyvet mindenkinek szívvel-lélekkel ajánlom. Amikor olvastam, iszonyatosan pocsék kedvem volt, amit el tudott feledtetni velem pár órára. És még nevettem, amire azt hittem, képes sem vagyok! Ha a prológus bejön, onnantól imádni fogjátok.

Értékelés: 5/5
Borító: 4/5

Eredeti cím: Hex Hall
Sorozat: Hex Hall #1
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés éve: 2014
Oldalszám: 272
Fordította: Acsai Roland

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése