Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2014. szeptember 13.

Mary E. Pearson: The Kiss of Deception (+Exkluzív interjú)

A Kiss of Deception fogadtatása a Goodreadsen meglehetősen jó, én pedig valami friss megjelenésre vágytam, valami szokatlanra, ami nem abban a zsánerben íródott, amit általában kedvelek. Ígéretes fülszövegű, szép borítójú high fantasy, kukkantsuk meg, gondoltam. A szerzővel  Az imádott Jenna Fox után amúgy is szemezek egy ideje, ezek után viszont közel sem biztos, hogy olvasni akarom a másik történetét, amit már évekkel ezelőtt kinéztem magamnak.

Néha komolyan nem értem a Goodreadset. Vagy az embereket úgy általánosságban. Vagy tényleg nekem van ennyire más ízlésem? Nem vagyunk egyformák, ez természetes, de elképesztő, hogy olyan könyvek vannak piedesztálra emelve, amik rettenetesek. És mondjuk még irodalmi értékük sincs. Példákat hadd ne soroljak, de nem egy agyonsztárolt könyvvel jártam már így. Oké, a Kiss of Deception pontozása még eshet lejjebb, hiszen nemrég jelent meg, de egy ötezer ember által négypontosra értékelt könyvtől többet várok.

Arabella a Morrighan ház elsőszülött leánya, akinek az apja, a király elrendezett egy frigyet Dalbreck hercegével – az esküvő a két birodalom közti szövetség megpecsételése lenne. A történet elején a hercegnő éppen az esküvőjére készül, vár rá a nagy nap. Mivel méltánytalannak tartja, hogy akaratán kívül hozzáadják egy vadidegenhez, akit nem szeret, fittyet hány a kötelességeire, és az utolsó pillanatban elmenekül a szolgálójával, Paulinával. Arabella elvileg különleges képességgel rendelkezik, ami nővé válásakor mutatkozik meg, de nála még nem történt semmi, ez is ürügyet szolgáltat a kötelességei cserbenhagyására. Paulina szülővárosába, Teravinba mennek, hogy ott kezdjenek új életet. Eközben a lány keresésére indul a herceg, mert bár ő sem epedezett a nászért, most már kíváncsi a menyasszonyára. Meg akarja ismerni azt a lányt, aki sokkal bátrabb nála, merthogy képes volt megtenni azt, amit ő nem – elszökni a házasság béklyója elől. Közben egy harmadik fél is becsatlakozik a keresésbe, egy orgyilkos, aki ki akarja iktatni a hercegnőt, hogy Venda politikai csapást mérjen a Morrighan királyságra. A dolgok bonyolódni kezdenek, mikor a herceg és az orgyilkos is romantikus érzelmeket kezd táplálni a lány iránt, aki szintén vonzódik hozzájuk.

Hogy némi pozitívumot is mondjak, az írásmód színvonalas, tartalmaz szép mondatokat, de az már rég rossz, ha csak ennyi jót találtam az egész könyvben. És sajnos ennél többre nem futotta. Lássuk, miért is utáltam én a Kiss of Deceptiont.

Az a helyzet, hogy ebben a könyvben történet nem nagyon van, hiába telnek az oldalak, semmi érdekesre nem kerül sor. Időnként akad néhány fordulatnak szánt valami, de csak megvontam a vállam, hogy mennyire nem izgi. A legjobb az egészben, hogy a könyv második felében csak mennek-mendegélnek, Lia, az egyik pasijelölt és egy csomó ember, aztán egyszer csak vége van egy olyan fordulattal, amit ugye már mi rég tudtunk, csak Lia nem, ezért bocsánat, hogy nem csorgatom a nyálam a folytatásért. Úgy istenigazából lezárás sincs, a szálak csak úgy lógva maradnak, nincs íve az egész könyvnek, nem oldódik meg egy központi konfliktus.

A történetet négy nézőpont révén ismerjük meg. Az írónő próbált nagyon csalafinta narrátori eszközt alkalmazni, amit ő minden bizonnyal a kreativitás szóval jellemezne, én viszont mással, a jelzőt inkább nem árulom el. Kezdem a legfeleslegesebb szemszöggel, Paulináéval, ugyanis erre a könyv 90%-nál kerül sor, egyetlen fejezet erejéig. Nem látom át, hogy mi szükség volt erre azon kívül, hogy a Paulinát körülvevő karakterek abban az időpontban pont máshol tartózkodtak, így az olvasó nem tudhatta, hogy Paulina mit csinál – engem nem is érdekelt –, és akkor ezt így sikerült megoldani. Mivel a történetszálak egyikét sem varrta el az írónő, ezért a narratíva ilyen megtörésének semmi értelmét nem látom. 

A másik három nézőpont a főhősünk, Arabella, azaz a becenevén Lia, a herceg és az orgyilkos. Ez mind szép és jó, de itt jön a csavar: a három fél között szövődő szerelmi háromszögben Lia sincs tisztában a helyzettel, és az olvasó sem tudja, hogy Kaden és Rafe közül melyik a herceg és melyik az orgyilkos. Amikor Kaden és Rafe fejében járunk, a szerző mindig bizonytalanságban tart minket, nem árul el olyan információt, amiből egyértelműen rájöhetnénk, hogy ki kicsoda. Amikor megoszt velünk valamit, akkor az adott fejezetnél nem a neveket tünteti fel, hanem csak annyi van odaírva, hogy herceg vagy orgyilkos. Ez a megoldás azért bődületesen rossz, mert most töprengjünk el már két másodpercig, hogy vajon melyik pasiba fog Lia beleesni. Szerintetek? A hercegbe vagy az orgyilkosba? Nem hinném, hogy sokat kell ezen törni a fejünket. Így az egész szituáció viszont akkora paradoxon, hogy fognunk kell a fejünket, hogy miért. Én legalábbis így voltam vele. Ebben a történetben ugyanis nem a klasszikus háromszög a jellemző, hanem bár Lia mindkét jelölthöz vonzódik, mert jól néznek ki, igazából csak az egyik pasi dobogtatja meg a szívét. 

Ez a regény a karakterekre épül, csak hát éppenséggel a karakterek rettenetesek. A szerelmi háromszög alapját az adja, hogy a herceg és az orgyilkos öt másodpercnyi ismeretség után halálosan szerelmes lesz Liába. Az ellenséges királyság elküldi az orgyilkost, hogy vágja át a lány torkát, de ő húzza-halassza a dolgot, mert annyira megtetszik neki a hercegnő egy szempillantás alatt, aztán persze nem képes megtenni, amit kell. Milyen béna orgyilkos az ilyen? A herceg motivációján meg sírva röhögtem az elején. Nem ám örülne, hogy nem kell elvennie a csajt, mert a háta közepére kívánta ő is az egész elrendezett házasság dolgot, ő utánamegy, mert meg kell ismernie ezt a bátor teremtést, aki el merte őt hagyni! Lát ebben valaki egy szemernyi logikát? Mert én nem. Hogy még viccesebb legyen az egész alapfelállás, Kaden és Rafe úgy érkeznek meg Teravinba, hogy találkoztak útközben, és a fogadóban, ahol megszállnak, még lakótársak is lesznek, és ugye mindketten ugyanabban a szent percben esnek bele a hercegnőbe. Annyira reális az egész, hogy az elképesztő. Ezt a dramaturgiát hogy lehet megálmodni, emberek! A szerző hasonló füvet szívhatott, mint Stephenie Meyer, mikor csillogó diszkógömbökké herélte ki a vámpírokat.

Nem elég, hogy a herceg és az orgyilkos idegesítő, Lia, az Ostobaság=Sötétség Hercegnője is megér egy misét. Olyannyira, hogy úgy vélem, érdemes részletesebben megismerkedni vele. Ezért készítettem egy fiktív interjút eme imádott főhősnővel, amiben kidomborodik a jelleme, hogy minden világosabb legyen.

Interjú Arabella Celestine Idris Jezeliával, a Morrighan ház elsőszülött leányával

– Arabella…
– Kikérem magamnak, a nevem Lia!

– Van 15 keresztneved, ezt természetesen megértem. De ez általában úgy működik, ha az embernek több neve van, akkor a hivatalos nevét használja, nem pedig öncélúan valamelyiket, amit utólag kitalál.
– Én ezt nem kitaláltam! Anya nevezett el Jezeliának, ami olyan, de olyan, de olyan egyedi név, hogy csak nekem van az egész világon, bibibi. Apám ellenezte, de anya ragaszkodott hozzá. És mivel lázadó tinédzser vagyok, én is ragaszkodom hozzá, a francba az apámmal!

– Nagyon úgy tűnik, hogy a kapcsolatod nem felhőtlen az édesapáddal.
– Utálom, egy önző rohadék! Ahelyett, hogy velem foglalkozna, és istápolná a pici lelkemet, olyan felesleges dolgokra pazarolja az idejét, mint az uralkodás. Hogy lehet ilyen rossz apa? Miért fontosabb neki a királyság, mint hogy éjjel-nappal az én talpamat nyalja?

– Ez fogós kérdés.
– De én mióta az eszemet tudom, mindig is túljártam az eszén. *mosolyog*

– Megkérdezhetem, milyen eszközökkel?
– Elszakított a barátaimtól, megtiltotta, hogy fiúkkal smároljak. Ezért igyekeztem neveletlenül viselkedni, és a tudta nélkül kiszöktem pókerezni meg ilyesmi.

– Ez igencsak érett, leendő királynéhoz való viselkedés.
– Tudom, hogy csodálatos vagyok, nem kell mondani. *önelégülten vigyorog*

– Mi késztetett arra, hogy otthagyd a palotát?
– Ez is arra vezethető vissza, hogy apám mekkora egy szemétláda. Azt akarta, hogy menjek férjhez valami vadidegen, trottyos pasihoz, akit még életemben nem láttam, de azért ezerszázalékos bizonyossággal tudom, hogy öreg és csúnya is. És aki öreg és csúnya, az nem ember.

– Nem gondolod, hogy ennek köze lehetett ahhoz az aprósághoz, hogy hercegnőként ez a kötelességed?
– Kötelesség, fúj, ki kéne vetni a lexikonból ezt a szót a tradícióval együtt! Senki sem kötelezhet arra, hogy férjhez menjek egy ismeretlen pasihoz szerelem nélkül. Rohadtul nem érdekel, hogy egész életemben arra neveltek, hogy ez a dolgom, rohadtul nem érdekel, hogy emberek százezreinek sorsa múlik azon, hogy a két királyság egyesüljön, és együttes erővel kiálljon az ellenséges királysággal szemben, hogy ne tudjanak lemészárolni annyi ártatlan embert. 

– A diktafon rögzíti a szavaidat. Nem szeretnéd, hogy visszajátsszam neked, amit az imént mondtál? Elég önzőnek hangzik, hogy őszinte legyek.
– Még hogy önző?! Elment az eszed? Apám az önző, amiért arra kényszerít, hogy szerelem nélkül házasodjak. Mert úgy nem élet az élet!

– Ugye tudod, hogy csak a mesékben létezik az örök szerelem és blablabla?
– Egy Young Adult könyv, aminek az igéző szépségű főszereplője vagyok. Szerinted?

– Oké, elismerem, ott a pont. Mégis, arra nem gondoltál, hogy megpróbálhatnád, hátha megkedveled a herceget? És mondjuk, ha nem jön össze, utána passzolod az egészet?
– Dehogy. Mondom, hogy a pasi öreg és ronda, fúj, hogy mondhatsz ilyen hülyeséget.

– Ha te mondod. Szóval az esküvő előtt rájöttél, hogy neked ez nem megy, képtelen vagy végigcsinálni. Mivel a cseléded egy hullámhosszon van veled, egy pillantásból megállapította, hogy nektek most azonnal le kell lécelnetek, és se perc alatt elrendezte a dolgot. Így történt?
– Ó, igen, Paulina a világ legjobb talpnyalója barátnője! Imádom őt! Olyan, mint egy pincsikutya, bármit csinálok, a nyomomban van, és ugrik, ha csettintek.

– Tényleg ez egy csodálatos barátság alapja. Én is így látom. Képes volt ott hagyni az állását, a szerelmét, magára haragította a királyi udvart a te kedvedért, te pedig cserébe hazudsz neki.
– Én nem hazudtam, hogy állíthatod ezt? Csak megszépítettem az igazságot, ez totálisan más. Az teljesen evidens, amit ő tett értem, nem érdemel szót. 

– És ha mégis megtudja az igazat Mikaelről?
Megbocsát, és tovább nyalja a talpamat, ez biztos.

– Úgy döntöttetek, hogy Paulina szülővárosába szöktök el, ahonnan ezer éve elkerült, és már nem is emlékezett tisztán az útra. Nem volt kicsit elhamarkodott az elhatározás?
– Egyáltalán nem. Tíz perc alatt simán el lehet tervezni az ilyesmit, és mint mondtad, Paulina abból már tudta, hogy nem bírom végigcsinálni az ostoba esküvőt, hogy a szemembe nézett. Oké, kicsit bizonytalan volt útközben, de aztán minden eszébe jutott, és pikk-pakk odataláltunk, mindezt GPS nélkül! Én pedig annyira istenkirály vagyok, hogy félrevezető nyomokat hagytam, hogy ha valaki utánunk próbált volna jönni, ne találhasson meg bennünket. Igaz, közben tönkretettem az esküvői tradícióban évtizedek óta használatos ruhát, de az meg engem különösebben nem izgat. Hiszen volt rá okom, apám egy önző dög!

– Ahhoz képest elég sokan elég hamar megtaláltak: az orgyilkos, a herceg, a bátyád, a tanácsos embere. Nem kellett volna továbbállni Teravinből?
– Persze, hogy nem, nem volt nagy ügy. A királyság katonái, akik hetekig kutattak utánam, abszolút nem találtak meg, annyira übermenő vagyok, ahogy már említettem. Az álcázó képességeim is lenyűgözőek: ha lemosom a bőrömről a retket, és tiszta ruhát veszek fel, akkor úgy nézek ki, mintha más ember lennék. Annyira, hogy fel sem ismernek. Jobban tolom ezt az álcázós dolgot, mint egy kaméleon.

– Egy fürdőtől tényleg megújul az ember. Pauline-nal elkezdtétek új életeteket Teravinben. Mesélj erről egy kicsit.
– Ó, hát nagyon szupcsi volt, de most komolyan. Egész életemben arról álmodoztam, hogy a királyi kényelmet feladjam, és egy fogadóban felszolgálóként dolgozzak, mások mocskát takarítsam, és másokat szolgáljak ki. Ha előbb tudom, hogy ez ennyire fantasztikus, már sokkal korábban elszöktem volna. Életem végéig ezt akarom csinálni. Tulajdonképpen az csak egy hülye indok volt, hogy a szerelem miatt húztam el a csíkot otthonról, valójában gyerekkorom óta figyeltem a cselédeket, és arról álmodoztam, hogy egyszer a nyomukba léphetek.

– Hűha, micsoda karrierista vagy, Lia! Mi a helyzet a szerelmi életeddel?
– Beindultak a dolgok. Tudtam, hogy el kell szöknöm, és azonnal felbukkant két szexi pasi, akik mind belém estek öt másodperc ismeretség után. Barátok és lakótársak voltak, de még mielőtt lenéznél, hogy orgiába kezdtem, tisztáznom kell a dolgot, nem akarom, hogy folt essen a nevemen. Nem vívódtam a két pasi között a szerelmi háromszögünkben. Persze, mindkettőt helyesnek találtam, de igazából csak az egyik dobogtatta meg a szívem. Igaz, hogy alig ismertem, nem tudtam róla semmit, de szedtünk együtt szedret, aztán meg smároltunk meg minden. Ez igaz szerelem. Egyértelműen jól tettem, hogy otthagytam a palotát.

– Ez nagyon jól hangzik, gratulálok a boldogságodhoz. Azonban volt egy jelenet, amikor Gwyneth felhívta a figyelmedet arra, hogy egy orgyilkos ki akarja oltani az életed, te viszont körberöhögted. Nem kellett volna hanyatt-homlok menekülnöd a biztonság kedvéért?
– Dehogyis kellett volna. Olyan nyilvánvaló, hogy baromságot mondott. Miért hallgassak egy hülye pletykára?

– De hát tényleg rád talált az orgyilkos. Voltaképpen már azelőtt ott volt, hogy Gwyneth figyelmeztetett.
– Ööö….

– Az is érdekelne, hogy miért loptad el a tanácsos könyveit a szökésed előtt, mikor fogalmad sem volt róla, hogy mik azok.
– Nem nyilvánvaló? Heccből. Meg kellett a cselekmény szempontjából. Hogy rájöjjek, milyen csodálatosan különleges vagyok.

– Hogy érezted magad, miután a felszarvazott pasijelölt kimutatta a foga fehérjét?
– Olyan szexi volt, nem hittem el, hogy ezt tette velem. Nem viselkedhet így, hiszen szexi!

– Féltél az új környezetben?
– Egyáltalán nem. Jártattam a nagy számat, mintha mindenki felett állnék. Visszafeleseltem ahelyett, hogy meghúztam volna magam. Elvégre bátor vagyok.

Nem tartottál a nemi erőszaktól? Én biztos csendben gubbasztottam volna a sok tolvaj, rabló, gyilkos között, mintha láthatatlan lennék.
– Az mi? Nekem eszembe sem jutott. 

Rájöttél, hogy ki a választott pasid igazából. Mit éreztél abban a pillanatban? Nem akartad felpofozni magad, hogy megspórolhattunk volna egy egész könyvet?
– Máskülönben hogyan próbálhattam volna ki magam álmaim szakmájában?

Azért jól esett megcsókolni a másik pasit is. Hiába nem értesz egyet a nézeteivel.
– Az nem számít, smárolni jól tud.

Biztos a választásod?
– Ki tudja, lehet, hogy bevágom a durcit, és a másik mellett horgonyzok le végül. Soha ne mondd, hogy soha.

– Sok sikert az új életedhez, biztosan továbbra is olyan idegesítő és sötét leszel, mint eddig.
– Köszi, igyekezni fogok. 

Nos, én ezt a könyvet senkinek sem ajánlom, meneküljetek, míg kedves az életetek.

Értékelés: 1/5
Borító: 5/5

Sorozat: The Remnant Chronicles #1
Kiadó: Henry Holt
Megjelenés éve: 2014
Oldal: 492

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése