Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2014. szeptember 5.

The Tall Man

Cold Rock egy rejtélyes kisváros, ahol a gyerekek nyomtalanul eltűnnek, senkinek sincs a leghalványabb elképzelése se arról, hogy ki viszi el őket. A kétségbeesés annyira elburjánzott, hogy legenda szövődik a titokzatos eltűnések mögé – akik hisznek a létezésében a Magas Embert tartják felelősnek. Tényleg a Magas Ember a felelős? Létezik egyáltalán?

A Tall Man 2012-ben készült Pascal Laugier rendezésében. Elsősorban Jessica Biel miatt néztem meg, aki az egyik kedvenc színésznőm. De maga a témája is érdekesnek tűnt, különösen a misztikum és a természetfeletti szál ígérete miatt. Nos, nem teljesen az sült ki a dologból, amire számítottam. Vagyis egyáltalán nem.


Az özvegy Julia ápolónőként látja el a betegeket a városban. A felütésből azonnal megtudjuk, hogy az ő gyereke is áldozatául esett a Magas Ember ténykedésének, és e flashforward után a film végigvezet bennünket a fordulópont előtti eseményeken. Julia családokat látogat meg, hogy meggyőződjön a hogylétükről. Az egyik ilyen családban lakik Jenny, akinek a nővérét teherbe ejtette iszákos és erőszakos barátja. Julia rögtön a film elején lebonyolítja a szülést, és ezzel szépen bemutatják az emberi reakciót arra, hogy mennyire félnek attól, hogy az újszülöttet is megkaparintja a Magas Ember, és egyben pedig szemléltetik a családokban fennálló abuzív kapcsolatokat. Az emberek nehéz körülmények között élnek, és emiatt a stresszt és a feszültséget alkoholba fojtják, és egymáson vezetik le. Jenny nem beszél, csak a naplójával kommunikál, és szkeccseket készít a Magas Emberről. 

Szeretem az ilyen filmeket, mint a Tall Man. Úgy vezeti a cselekményt, hogy folyamatosan meglepi az embert, az egyik nézőpontról bebizonyosodik, hogy nem az, aminek látszik, aztán a másik nézőpont megint csavar egyet a sztorin, és a végére oda lyukadunk ki, amiből az első háromnegyed órából nem is gondoltuk volna. A flashforwardben mutatott jelenet képsora előrevetít valamit, amiből mi kialakítunk magunknak egy történetet, hogy mi történik Juliával, és vajon mi vezetett oda. Erről teljesen a Kulesov-effektus jut eszembe, hogy a képet az előinformációnk birtokában értelmezzük, és teljesen máshogy látjuk, mintha ugyanazt a képet több információval néztük volna. Nagyon cseles ez a képi eszközhasználat és szándékos félreinformálás, ettől üt nagyot a film.


Ma már nagyon kevés film képes ezt az igazi leesik az ember álla hatást kiváltani bennem. Ez alatt persze nem azt értem, hogy nem készülnek ilyen filmek, mert nyilván készülnek, hanem magamra vonatkoztatva állítom. Ahogy öregszem, és egyre több és több filmet illetve sorozatot tudhatok a hátam mögött, megtanulom felismerni a jeleket gondolkodás nélkül is, és már előre kitalálok egy meglepőnek szánt csavart, pedig nem úgy ülök le filmet nézni, hogy ezen agyalok, csak egyszerűen akaratomon kívül jön bennem a kósza scenario, ami aztán meg is valósul. Itt viszont nem ez volt a helyzet.

Spoiler nélkül nehéz írni erről, de ahogy a történet megpendítette a természetfeletti szálat, és hogy a kisváros hogyan áll az egészhez, mikor a főhős gyerekét elrabolták, az nem volt semmi főleg azután, ami kiderült. És azért különösen nagy dicséretet érdemel a film, hogy egészen a végéig kétségben hagyja a nézőket, és egészen a legvégéig húzza a Magas Ember kilétét. A bizonytalanságot tovább növeli, hogy egy olyan narrátort kapunk, aki magában a filmben egyrészt nem beszél, másrészt a film nem róla szól, és csak egy mellékszereplő, ezáltal érthetetlen, miért ő a mesélő, hogy aztán a végére megvilágosodjuk, hogy ez a történet voltaképpen róla szólt. Mondom, az egész filmet ilyen csalafinta terelés jellemzi, ami nagyon jót tesz neki.

A képi világ remekül hozza a sötét, komor hangulatot, a kisvárosban uralkodó szomorúságot, illetve a nyomorgó lakosok monoton mindennapjait, ahol családon belüli erőszak van, az élet elől az alkoholba menekülnek. 

Mindenkinek ajánlom ezt a filmet, mert tényleg nem szokványos, és garantálom, hogy meg fogtok lepődni a csavarokon. 

Értékelés: 5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése