Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2016. január 31.

Népszerű(tlen) vélemény

Több blogon is láttam ezt népszerű népszerűtlen taget, és mivel nagyon megtetszett, elhatároztam, hogy én is kitöltöm.

1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit te nem szerettél.
Marie Lu: Legenda. Már az angol megjelenéskor kipécéztem magamnak, akkora hype-ja volt, no meg disztópia is. Nem tetszett sem a stílus, sem a világ, még csak fordulatos sem volt, a karakterek olyan távol álltak tőlem, mint ide Japán, az instalove-ról meg ne is beszéljünk. Azóta is próbálok rájönni, mások mit esznek rajta.
Ez egyébként elég gyakori jelenség, sokszor tűnődöm is azon, hogy én vagyok-e rosszul bekötve vagy az univerzum szórakozik velem. De már tanultam a hibámból, nem veszek meg mások ajnározására alapozva semmit.


2. Egy könyv vagy sorozat, amit te szeretsz, de mindenki más utál.
Ezen most hosszan kellett gondolkodnom, és visszakeresni, hogy mi jöhet szóba. A közutálatban szenvedő könyveknél az esetek 99%-ban én is beállok a sorba. Egy-két kivétel akadt csak, a molyon a legutáltabb jelenleg Cyn Balog Tündérszerelem című könyve. Nem egy világmegváltó történet, de pont a sok negatív visszajelzés miatt volt számomra meglepő, hogy minden hibája ellenére élveztem a könyvet. A másik ilyen Veronica Rothtól A hűséges, amire aztán tényleg kígyót-békát kiáltottak, szerintem viszont nagyszerű volt. A harmadik pedig Jeff Vandermeer Expedíciója, ami nekem megért egy négyest. A többi olvasmányom molyon mind min. 80%-os.

3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő a rossz pasival jön össze - legalábbis szerinted.
Általában nem szoktam ezen morfondírozni, hiszen úgyis mindig az első pasi lesz a befutó (na jó, legalább kettő kivételt ismerek). Egy konkrét eset van, amin nagyon kiakadtam, Jenny Han Nyár-trilógiáján. Az írónő felépített egy kapcsolatot, amit kikukázott a végére, ráadásul a kedvenc karakteremet szándékosan kiherélte, csak hogy egyértelművé váljon az olvasóban, hogy miért marad alul a versengésben. Egyébként utálom, mikor az író nem hagyja, hogy én formálhassak véleményt.
Van még egy, amivel nem tudtam kibékülni, és ez a Delírium-trilógia, ahol a végén konkrétan sejtetés van, igazi válasz nincs, de már ott sikerült elszúrni ezt a dolgot, hogy bele lett erőszakolva a szerelmi háromszög. Pedig olyan szép volt a szerelmi szál a második részben.

4. Egy népszerű műfaj, amit te ritkán olvasol.
New Adult, ami abból a szempontból vicces, hogy huszonévesként a huszonévesekről szóló történeteken kéne élvezkednem, mégis sokkal jobban szeretek YA-t olvasni. Alapból korlátolt műfaj, mert ugyanazokra a panelekre építkezik: tragikus múlt, romantika, szex, és ha egy-kettőt elolvas az ember, már elolvasta az összeset. Kifejezetten taszít ez a műfaj, a rinya, az egyetemi lét tőlem oly távolálló megélése, a hatásvadász dráma. Az nem teljesen tiszta számomra, hogy a YA-n belüli alműfajok (sci-fi, disztópia, posztapokaliptikus stb), miért nem tudnak felkapaszkodni és megragadni NA-ba, egy csomó történet huszonéves szereplőkkel sokkal jobban működhetne, és ez lehetne egyfajta híd a YA és a felnőtt irodalom között.

5. Népszerű karakter, akit te nem szeretsz.
Travis Maddox a Gyönyörű Sorscsapásból. Döbbenet, hogy ez a pszichopata, idegbeteg állat egyes nőknek álomférfi…

6. Egy népszerű szerző, akire te nem tudsz ráhangolódni.
Ebből is van pár, a kedvenceim közé mindenképp azok tartoznak, akiknél egyszerűen érhetetlen, hogy az író szót kell alkalmazni rájuk. Merthogy egy általános iskolás írói vénájával vannak megáldva.
Legyen mondjuk Abbi Glines. Döbbenet, hogy a legtöbb könyve 4 pont felett van a goodreadsen. Nem mellesleg nem tartom normális dolognak, ha valaki éves szinten kiad 7-8 könyvet. Azon pont annyit dolgozott, hogy megírta, elolvasta egyszer, talán kétszer, aztán ment a nyomdába.

7. Egy népszerű klisé, amibe már belefáradtál.
Sokan írták a szerelmi háromszöget, ehhez csatlakozom. Fárasztó már, de tényleg. Nem tudom, ki ötlötte ki ezt a trendet, és miért vette át mindenki, én speciel senkit sem ismerek, aki élvezetét lelné benne. Az a legrosszabb, hogy eddig egyetlen jól megírt szerelmi háromszöggel találkoztam (A Hollófiúk), általánosságban csak megdönti a szerelembe vetett hitem…
Amit még nagyon utálok, mikor nyomozgatnak a könyvben, és a végén úgy derülnek ki a főhős meg az olvasó számára az ok-okozati viszonyok, hogy az antihős elmeséli az egészet, és persze a duma okozza a vesztét.
Akkor ott van még a YA könyvek kötelező eleme A BÁL. Tök mindegy, milyen, de bálnak lenni kell.
Aztán paranormális könyvekben a halandó-halhatatlanság kérdéskör miatti rinya (aminek léte indokolt, oké, de nem tizenhét évesen, ráér a rinya pár évtized múlva!)

8. Egy népszerű sorozat, amit te nem fogsz elolvasni.
Colleen Hoover: Reménytelen. Bár bármelyik sorozatát írhattam volna, mert a szerzőtől sem olvasok soha többet, pedig mindenki annyira imádja.

9. Melyik könyvadaptáció (film vagy sorozat) jobb, mint a könyv.
Michael Crichton: Jurassic Park. A filmet biztosan láttam vagy ötvenszer, ha nem többször, és arra számítottam, hogy a könyvet is ugyanannyira imádni fogom, de túlságosan a tudomány felől közelítette meg a történetet, nagyon száraz volt a szöveg, és a karakterváltoztatások sem tetszettek. (Oké, tudom, hogy előbb volt a könyv, mint a film, de hogy Hammond antihős legyen??!!)
Sorozatban meg egyértelműen a Vámpírnaplók, mert Lisa J. Smith irodalmánál bármiféle feldolgozás jobb. Vagy nem, tekintve az utóbbi évadokat. :D Értelemszerűen az első 2-3 évadot kell érteni, azok nagyszerűek voltak. Sajnos azóta már megutáltam a szériát, nem hinném, hogy valaha is újranézem, de kellemes emléknek megmarad.

Mindenkit jelölök, aki erre jár, és egy kis kedvet érez ehhez a taghez!

4 megjegyzés:

  1. Pedig megakartalak rá hívni, de megelőztél. :D

    Az Expedíció nekem is 4-es volt, a következő rész, a Kontroll, verte ki a biztosítékot... -.-"

    Egyre több a negatív hang a Legenda kapcsán. :O Elbizonytalanodtam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sorry :D
      Na akkor meggyőztél, hogy nem akarom tovább olvasni, eddig sem nagyon éreztem késztetést rá, és ezt megtámogatva a véleményeddel inkább hagyom is a fenébe. Főleg, hogy olvastam, nem is derül ki semmi, meg máshol játszódik, nekem meg konkrétan az atmo tetszett benne.

      Legenda szerintem vagy nagyon bejön vagy nagyon nem kategória, kíváncsi vagyok, melyikbe esel. :D

      Törlés
  2. A BÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁL! Hogy felejthettem el a bálat?! Mondjuk mostanában nem volt hozzá szerencsém, de régebben non-stop bele kellett szuszakolni egyet minden egyes könyvbe... úgy 50 oldal hosszúságban, mert persze fel is kell rá készülni.
    A Legendával végre nem érzem magam egyedül, hasonlóan az NA-val kapcsolatos érzelmeimmel sem. Yaaay, pacsi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanában valahogy nekem sem, de őszintén szólva sorozatokban is már elegem van belőlük. X idő után esett le, hogy a tinis CW sorozatokban banyek min. minden 2. részben van valami bál. :DDDD
      Viszont! Mindig is irigyeltem az amcsikat a bálért, sokkal jobb, mint a mi szalagavatónk. Azok a szép ruhák meg minden. :) Oké, valószínű nem mertem volna estélyiben mutatkozni, de ez lényegtelen. :D
      Jaja Legendára emlékeztem, hogy neked se tetszett... NA meg... mi szerintem sosem növünk fel. :D Az némileg jobban hasonlít a valóságra, én meg magasról teszek rá ki kivel fekszik össze, ki mennyit iszik meg bulizik. YA-ban meg tökre szeretem ezt a naiv idealizmust.

      Törlés