Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2017. május 13.

The Ultimate Book Tag

Régen válaszolgattam már kérdésekre, éppen itt az ideje. A book taget a Book Attic blogon találtam.

Rosszul leszel olvasás közben a kocsiban?
Sajnos igen. A kanyargós utakat mindig nehezen viseltem olvasás nélkül is, de most már olyan szinten el vagyok szokva a kocsikázástól, hogy hosszabb úton totál KO vagyok. Egyetlen szituációban tudok útközben olvasni: buszon, amikor az autópályán halad. (Meg vonaton, de az most már teljesen kiesett a közlekedési eszközök közül.) Akkora szívás, úgyhogy marad a jó öreg zene.

Melyik szerző stílusa a legkülönlegesebb számodra, és miért?
Engem általában a stílussal lehet megnyerni, és a stílus az, ami ellensúlyozni tud egy gyengébb történetet. Több ilyen szerző is van, akit emiatt szeretek.
Rainbow Rowell: Ő valami hihetetlen bájjal tud regényeket írni, nem is tudok még egy olyan szerzőt, akinek olyan lenne az írói hangja, mint az övé.
Maggie Stiefvater, Lauren Oliver, Gayle Forman: Ők azok, akik gyönyörűen, színesen, hangulatosan írnak.
Sarah Addison Allen: Ő egy másfajta bájjal ír, mint RR, a könyvei varázslattal telnek meg.
Dan Wells, Matthew Quick, Tommy Wallach: Férfiként nem olyan "dallamosak", mint a fenti női triumvirátus, de a regényeiknek egyedi hangja van, és elsősorban a stílusukért szeretem őket.


Harry Potter sorozat vagy Twilight Saga? Három pontban indokold meg a válaszod!
Természetesen Harry Potter. Miért?
1, gazdag fantáziavilág
2, agyeldobós fordulatok
3, igazam volt Pithonnal kapcsolatban!
Bár sosem voltam olyan hű, de nagy HP van (Szerintem a könyvek borzasztóan gyerekesen vannak megírva, lásd feljebb: engem a stílussal lehet megnyerni, amivel itt eléggé küzdöttem.) De sosem fogom elfelejteni az első olvasás élményét, ahogy egyre jobbak és jobbak lettek a kötetek. Életem egy pontján a Twilightot is szerettem, de valahol nem is fair egy lapon említeni a kettőt.

Hordasz hátitáskát? Ha igen, mi van benne (könyveken kívül)?
Az egy évtizeddel arrébb volt. Egyébként nem szoktam magammal könyveket cipelni, mert félek, hogy meggyűrődnek, karcosak lesznek stb. Csak könyvtári könyveket szoktam, de annak is már egy ideje.

Megszagolgatod a könyveidet?
Naná! Milyen béna könyvmoly az, aki nem szimatolja meg a könyveit?! A papír illata az egyik legfinomabb dolog a világon.

Könyvek egy kis illusztrációval vagy anélkül?
Én szeretem, ha a könyvben van egy kis grafika is, például a fejezetek címeinél.

Melyik az a könyv, amit olvasás közben szerettél, de később rájöttél, hogy nem volt minőségi írás?
Úgy van ez, ahogy a filmekkel vagy a sorozatokkal, ahogy az ember érik, mint a jó bor, úgy eszmél rá utólag, hogy ami élete egy pontján hatalmas élmény volt neki, valójában nem is volt nagy szám. Ilyen az említett Twilight vagy Beninától A boszorka fénye vagy a Szent Johanna Gimi (ami valójában sosem volt jó regényfolyam, de a humora úgy is működött, hogy nem én voltam a célközönség, ám azóta immunis lettem rá).

Mesélj egy gyerekkorodban megesett könyvekkel kapcsolatos vicces sztorit!
Nem emlékszem ilyenre, és nem is igazán vannak könyvekkel kapcsolatos vicces sztorijaim. Egy megmaradt, de akkor már nem voltam gyerek: egyszer egy baráti ajándékozáson ugyanazt a könyvet vettük egymásnak.

Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?
Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg

Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?
Christopher Paolini: Örökség

Olyan jól írsz, ahogy olvasol? Látod magad a jövőben íróként?

Ez most egy "vicces" kérdés, ugyanis elég tisztán látom, hogy a közeljövőben debütáló szerzővé válok: egy novellám által, ami pozitív elbírálást kapott egy irodalmi pályázaton, illetve a molyos antológiában is benne leszek egy kis gyermeki szösszenettel. Azt nem tisztem megítélni, hogy jól írok-e vagy sem, de próbálkozom.
És igen, egy álmom válna valóra, ha a kezemben foghatnék egy regényt, amit én írtam, és valaki látott benne elég fantáziát ahhoz, hogy invesztáljon belé. De ez a jövő zenéje.
(A másik álmom kezembe fogni egy könyvet, aminek én terveztem a borítóját. De még ez sem nagyon akar megvalósulni.)

Mikor kezdtél el olvasni?
Nincs konkrét időpont, amire datálható. Mindig is szerettem olvasni, gyerekkoromban a Hetvenhét magyar népmese volt a kedvencem, a Micimackó meg A falfirkálók bandája c. kis izé, illetve imádtam a képregényeket.

Mi a kedvenc klasszikus regényed?
Sajnos nem olvasok annyi régi könyvet, amennyit szeretnék, mert a kortárs mindig győz, de az utóbbi években azért letudtam egy-két alapművet, és bizony még kedvenceket is avattam.
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
George Orwell: Állatfarm, 1984
Oscar Wilde: Dorian Gray arcképe



  
A suliban az irodalom volt a legjobb tantárgyad?
Nem igazán, ugyanis az irodalomóráim annyiból álltak, hogy a tanár felolvasta a 20 évvel ezelőtti egyetemi füzetéből a jegyzeteit, és azt kellett leírni. Tetejébe még magyar faktos is voltam, ahol ugyanezzel a tanárral abból állt a plusz 2 óra, hogy hangosan felolvastunk a tankönyvből. (Nem, ez nem vicc, és a város legjobb gimnáziumáról beszélünk…)

Ha egy olyan könyvet kapnál ajándékba, amit korábban olvastál, és utáltad, akkor mit teszel?
Semmit? Megköszönöm, és nem olvasom el még egyszer. XY nem gondolatolvasó, csak abban az esetben más a leányzó fekvése, ha tisztában van a könyvhöz való hozzáállásommal (ez esetben az ő hozzáállása nem tudom, mit sugall).

Melyik az a könyvsorozat, ami hasonló Az Éhezők Viadalához és a Harry Potterhez, de nem olyan ismert?
Inkább nem kezdek el azon elmélkedni, hogy két, műfajilag teljesen különböző széria közé hogyan sikerült egy "és"-t ékelni.
Az Éhezők Viadalához hasonlít Elsie Chapmantől a Dualed és Andrew Fukudától a valamivel ismertebb The Hunt, ami konkrétan egy nem titkolt THG koppintás.
Mindee Arnett: A Rémálom-ügy. Amikor olvastam, végig azt jár a fejemben, hogy mennyire a Harry Potterhez hasonlít.

Milyen rossz szokásod van a szövegelésen kívül, mikor videót készítesz?
Lévén, nem vagyok vlogger, csak az írási szokásaimról mesélhetek. Érdekes rossz szokásom nincsen, annyi, hogy nem írok meg egy tervezett posztot akkor, amikor akartam, vagy ha már nem jut eszembe semmi, akkor hagyom a fenébe.

Melyik a kedvenc szavad?
pszichedelikus. :D

Stréber, különc vagy lúzer vagy, esetleg mindegyik?
Első kettő mindenképp, és töredelmesen bevallom, lúzer is vagyok egy kicsit. (olyan jó, hogy az eredeti angol szavaknak nincs értelmes magyarítása :D)

Vámpírok vagy tündérek?

Vámpírok, az értelmes, gondolkodó fajta, de nem a vega csillámpír.

Alakváltók vagy angyalok?
Alakváltók, mert… tök menő, hogy alakot tudnak váltani, az angyaloknak meg hülye szárnyuk van?

Szellemek vagy vérfarkasok?
Vérfarkasok. Bár a bolhák nem lehetnek túl kellemesek.

Zombik vagy vámpírok?
Máma a vámpírok győzedelmeskednek. (No meg a zombik undorítók.)

Szerelmi háromszög vagy tiltott szerelem?

Ugh, mindkettőt utálom, de inkább utóbbi, az lehet jó, ha az ok jó. Például tanár-diák viszony. De az ilyenektől, hogy azt hiszik, testvérek, pedig nem, hányok. A másik kedvencem az "inkább nem jövök vele össze, mert úgyis el fogom veszíteni" c. kliséhulladék.

Romantikára koncentráló könyv vagy, akciódús némi szerelmi jelenettel megfűszerezve?
Nyilván az utóbbi, nem szeretem, ha egy könyvből csöpög a nyál, és a sztori elsorvad mellette. Az a legjobb, amikor a szerelmi szál láthatatlanul épül a történetbe.

Nem jelölök konkrétan senkit, ha tetszenek a kérdések, töltsétek ki ti is. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése