Üdvözlés

Szia!
Rileey vagyok, örülök, hogy idetaláltál, annak még jobban, ha máskor is visszanézel. Mostanában főként könyvekről szedem össze a gondolataimat, de ha olyan kedvem van, filmekről és sorozatokról is megejtek egy-egy posztot. Sokat olvasok angolul, így ne lepődj meg, ha nem túl ismert könyvekkel találkozol errefelé. A célom, hogy felkeltsem ezekre a figyelmet, hátha egyszer kis hazánkban is a könyvesboltok polcaira kerülhetnek. Kellemes böngészést kívánok! :)

Ha szeretnél kapcsolatba lépni velem, a nagyító ikon alatt lapuló űrlap segítségével megteheted, vagy használhatod közvetlenül az e-mail címemet: rileey.smith[kukac]gmail.com

Népszerű bejegyzések

Címkék

1 pontos 2 pontos 3 pontos 4 pontos 5 pontos ABC ABC Family adaptáció After the End Agave agorafóbia akció alakváltók alternatív történelem angol angyalok animációs anime Anna és a francia csók apokaliptikus Arrow barátság blog book tag borító borítómustra boszorkányok Cartaphilus CBS chick-lit Ciceró Courtney Summers crossover családon belüli erőszak Dan Wells Daredevil démonok depresszió design díj disztópia dráma Dream válogatás Éles helyzet erotikus fanborítóm fantasy felnőtt film Forma-1 FOX földönkívüliek Főnix Könyvműhely Francesca Zappia francia Fumax GABO Gayle Forman Hard Selection Harper Teen Hex Hall high fantasy horror humor időutazás írás istenek Jane The Virgin Jennifer Niven John Cleaver karácsony katasztrófa képregény klasszikus komédia Kossuth Könyvmolyképző krimi leltár lovak Lucifer Maggie Stiefvater mágia mágikus realizmus magyar szerző Matthew Quick Maxim megjelenések mentális betegség misztikus Netflix new adult novella nyár öngyilkosság pánikbeteség paranormális pilot posztapokaliptikus pszichológia pszichothriller Rainbow Rowell Razorland realista Red Queen Richelle Mead romantikus sci-fi Scolar Silber skizofrénia sorozat steampunk Supernatural Syfy szerelmi háromszög szörnyek tanár-diák természetfeletti The 100 The Chemical Garden The CW The Dust Lands The Flash The Selection thriller toplista történelmi tündérek Twister Media Ulpius urban fantasy vámpírok vérfarkasok Victoria Schwab vígjáték vírus Vörös Pöttyös Wither young adult zombik

Most olvasom

Blogok

Üzemeltető: Blogger.

Küldj üzenetet!

Név

E-mail *

Üzenet *

2018. január 6.

TOP 10: 2017 legjobb könyvei

Mostanában pangás van a blogon, kevesebb bejegyzés születik − már jó ideje blogolási hullámvölgyben vagyok. Nem tudom, mikor fogok kikeveredni belőle, képtelen vagyok összeszedni a gondolataimat (plusz egyéb projektek is vannak folyamatban, amik elterelik a figyelmem.)

2017-ben nagyon szép számú 111 könyvet olvastam (hivatalosan, nem hivatalosan jóval többet).
− A 111-ből igazságosan elosztottam az angol és a magyar könyvek számát: előbbi 55, utóbbi 56 lett (tehát többet olvastam magyarul, 2016-tal ellentétben, még ha minimálisan is).
65 YA-t sikerült összehoznom, ez megint növekedett idénre.
22 sorozatot kezdtem el (1 újraolvasás, 3-at még az évben folytattam, 1 ledarálásra került). Zömében kaszáltam is őket, tehát a folytatásra már nem vagyok kíváncsi.
5 sorozatot fejeztem be.
4 könyvet olvastam újra.
6 könyv nem fikció (2 önsegítő, 1 életrajzi, 3 írástechnikai).
45 férfi szerző, 3 férfi/nő társszerző, 63 női szerző
10 könyvet hagytam félbe

És akkor lássuk a legjobb 10-et (ami 11 lesz, mert most is csalok). Nem volt könnyű kiválogatni, mert sok jó könyvet olvastam 2017-ben.


Ez teljesen lenyűgözött év elején az egyedi világával és az izgalmas történetvezetésével. Pont mostanában jelenik meg a folytatás, már nagyon várom!


Kissé szkeptikus voltam, hogy kedvenc látens sorozatgyilkosom visszatér, de ez a kötet minden várakozásomat felülmúlta. (Sajnos a folytatásban már csökkent a megszokott színvonal.)


Scott Hawkis: Az Égett-hegyi könyvtár
Annyira furcsa, hogy töredelmesen bevallom, az elegén gőzöm sem volt, mit kezdjek vele, de mire igazán elmélkedhettem volna a dolgon, rájöttem, hogy ez a fura valami nekem tetszik, még úgy is, hogy a felfogóképességemhez képest egy teljesen elrugaszkodott dimenzió ez a különleges világ.


A 14 egy nagyon rejtélyeskedő, nagyon izgalmas, nagyon kikövetkezhetetlen történet újabb és újabb meglepő fordulatokkal.


Érzelmileg teljesen kizsigerelt ez a történet, ami a depresszió, az öngyilkosság és a halott testvér témakörét dolgozza fel, de úgy, hogy a végén patakzanak az ember könnyei.

Schwabnál csalok idén is: ez a nő tök mindegy, mit ír, én imádom, és kész.
A The Near Witch a debütáló könyve, de abszolúte nem látszik rajta, olyan profin és hangulatosan van összerakva az egész.
Az Our Dark Duet pedig olyan karakterfejlődést mutatott be Auguston keresztül, és egy olyan üzenetet közvetített az emberiességről, hogy még most is beleborzongok.


Csodálatosan érzelmekkel teli könyv a rajongásról, a művészetről, a másoknak való megfelelésről és a "szörnyeinkről". Francesca Zappiára is érdemes figyelni, mert a debütáló könyve is Top 10-es volt anno.


A szerző stílusa azonnal megfogott. Az tetszik benne a legjobban, hogy nagyon fontos gondolatokat furcsa, de nagyon jó köntösben ad át, máskor meg olyan „hülyeségeket” ír, hogy nem győzöl vigyorogni, mint a vadalma.
(2017-ben másik könyvét is olvastam, de abban annyira más volt a hangvétel, és nem is jött be egyáltalán.)


A könyv igazából egy ragtapasz, ami lerántja a mézesmázos fantáziáról a valóságot, amit általában a fikciók szeretnek az agyunkba plántálni, hogy a családos élet micsoda öröm és boldogság. Annyira nem az én témám, de Gayle Forman stílusában megtalált.


Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi
Én hülye nem is terveztem, hogy elolvasom a regényt, mert romantikus LMBT, amivel annyira nem tudok mit kezdeni, de aztán úgy alakult, hogy mégis kézbe vettem. És te jó ég! Hát ez annyiraannyiraannyira cuki volt, nagyon ritkán találkozom ennyire cuki romantikával, amin csak olvadozni lehet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése